استاندار زنجان گفت: دو طرح بزرگ در زنجان طی هفته جاری و آینده با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 13 December 2020

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را به صورت مداوم برگزار کرده است، اظهار کرد: پنجشنبه این هفته طرح توسعه شرکت ایریکو و پنجشنبه هفته بعد واحد الکترود ابهر افتتاح می‌شود.

استاندار زنجان اضافه کرد: شرکت افتتاحی 70 درصد نیاز کشور به الکترود گرافیکی را رفع می‌کند.

وی از افتتاح واحدهای تولیدی دیگری نیز خبر داد و افزود: این مهم نشان از عملکرد خوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است.

حقیقی با بیان اینکه مصوبات استانی و ملی موجب جهش تولید در استان شد، عنوان کرد: در فروردین ماه امسال، 78 درصد کاهش ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر این کاهش بهبود یافته است، ادامه داد: کاهش در هشت ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل، تقریبا 4 درصد است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال میزان صادرات استان زنجان بیش از میزان پیش‌بینی شده محقق می‌شود، اضافه کرد: امید است ستاد تسهیل شهرستان‌ها نیز در محل همان شهرستان تشکیل شود.

حقیقی با بیان اینکه باید ستاد تسهیل با رفع مشکلات واحدها، راه‌اندازی و بهره‌برداری آن‌ها را تسریع کند، افزود: یکی از موارد تثبیت شغل و تامین روغن مورد نیاز استان توسط شرکت روغن نباتی جهان است.

استاندار زنجان از رفع تقریبی مشکلات شرکت نخ تایر خبر داد و گفت: این شرکت توانسته 30 درصد از پارچه تایر مورد نیاز کشور را تامین کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد زیادی از واحدهای تعطیل استان به چرخه فعالیت بازگشته است، عنوان کرد: برخی از واحدها بیش از 10 سال از زمان تعطیلی آن می‌گذشت.

وی با بیان اینکه در جاده فرودگاه زنجان ورودی شهرک صنعتی شماره یک و آرامستان باید اصلاح شود، گفت: این اقدام نیازمند اصلاح هندسی بلندمدت است. 

استاندار زنجان تاکید کرد: در کوتاه‌مدت باید روان‌سازی این مسیر انجام شود تا جلوی تصادفات و تلفات گرفته شود.

52 درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته کارشناسی تسهیل جلسات خود را در مرکز و شهرستان‌ها تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 59 جلسه با 143 مصوبه در استان تشکیل شده است.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه 52 درصد مصوبات اجرا شده است، عنوان کرد: 48 درصد آن نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد نشان از فعالیت قابل قبول ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دارد، تصریح کرد: مصوبات شهرستانی جزو مصوبات استانی محسوب و پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار