رئیس پلیس راه استان همدان گفت: واژگونی اتوبوس حامل اتباع عراقی در جاده ملایر_بروجرد 11 کشته برجای گذاشت.
کد خبر: ۹۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 08 September 2015
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: واژگونی اتوبوس حامل اتباع عراقی در جاده ملایر_بروجرد 11 کشته برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا؛سرهنگ "مهدی شاکری" اظهار کرد: اتوبوس حامل زائران اتباع عراقی که از قم عازم مرز مهران بودند، در کیلومتر یک جاده ملایر_بروجرد تصادف کرد و 11 کشته برجای گذاشت به طوریکه 10 نفر از کشته‌شدگان خانم و یک نفر آقا بود.

وی افزود: با توجه به بارندگی، جاده لغزنده می‌شود و در عین حال سرعت راننده متناسب با شرایط و وضعیت جاده نبوده و تخطی از سرعت مطمئه داشته و نکته قابل توجه اینکه لاستیک‌های این اتوبوس هم صاف بوده، بنابراین کنترل خودرو برای راننده سخت شده و در نهایت منجر به تصادف و واژگونی اتوبوس می‌شود.

سرهنگ شاکری تصریح کرد: موضوع صاف بودن لاستیک‌های اتوبوس اسکانیا و علت صدور صورت وضعیت برای این اتوبوس توسط شرکت مسافربری مربوطه در شهر قم تحت بررسی است.

وی عنوان کرد: 35 کشته و مجروح برجای مانده در این حادثه خیلی سنخیت با نوع تصادف ندارد به طوریکه تعداد حادثه‌دیدگان خیلی بیشتر از حد انتظار است، حتی اتوبوس در دره هم نیفتاده و سرعتش آنچنان غیرمجاز نبوده و اتوبوس اسکانیا مدل 90 بوده و فرسوده به حساب نمی‌آید و نمی‌توان گفت استحکام لازم را نداشته است.

وی ادامه داد: بنابراین معتقدیم اتاق اتوبوس اسکانیا استقامت و مقاومت لازم را ندارد چراکه به محض وقوع حادثه‌ای سقف به صندلی‌ها چسبیده و میله‌ها توان نگهداری سقف را ندارند.

وی با بیان اینکه تنها دو سه نفر از مسافران سالم بودند، خاطرنشان کرد: مجروحان به سه بیمارستان در شهرستان ملایر منتقل شدند به طوریکه حال دو نفر از آنها وخیم است.

وی با تشکر از هلال احمر و فوریت‌های پزشکی که تمام توانشان را برای تخلیه سریع مجروحین گذاشتند، توصیه کرد: با توجه به اینکه شهریورماه، ماهی است که بیشترین میزان تصادفات در سطح کشور رخ می‌دهد و همدان هم به لحاظ اینکه کریدور عبور به کشورهای غربی بوده و از این قاعده مستثنی نیست و ترافیک نیمه‌سنگینی را شاهد هستیم، رانندگان در جاده‌های پرترافیک با احتیاط و صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه شهریورماه سال گذشته 70 نفر به علت سوانح رانندگی در محور‌های همدان کشته شدند، تصریح کرد: طی 15 روز از ماه شهریور 25 نفر به علت تصادفات کشته شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار