رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از فراهم بودن امکان و زمینه سرمایه گذاری مستقیم اتباع عراقی در اجرای طرح های تولیدی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 07 September 2015
به گزارش تابناک ایلام، یاراله نصیری شامگاه یکشنبه در نشست با هیات 10 نفره تجار و بازرگانان کشور عراق اظهار کرد: فرصت هایی در بخش صنعت و معدن استان ایلام وجود دارد که در هیچ کجای مرزهای عراق این مشاهده نمی شود.
وی افزود: بیش از 50 قلم محصول صنعتی در صنایع استان تولید می شود که قابلیت صادرات به بازارهای کشور عراق را دارند، تمام تلاش ما این است که کالای با کیفیت و متناسب با خواست مشتریان عراقی تولید و تحویل داده شود و به نحوی عمل شود که یک نوع تجارت سالم بر مبنای استانداردهای جهانی صورت گیرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: قابلیت های صادراتی مناسبی در چهار گروه صنعتی مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و صنایع نساجی و پوشاک در استان وجود دارد که تجار و بازرگانان عراقی می توانند از این طریق نیازهای مشتریان خود را برآورده کنند.
نصیری یادآور شد: محصولاتی مانند سیمان با کیفیت، گچ و قطعات پیش ساخته سبک، لوله های پلی اتیلن در سایزها و اندازه های مختلف، درب و پنجره های pvc و انواع میلگرد در گروه صنایع ساختمانی وجود دارد.
وی ادامه داد: در گروه صنایع غذایی می توان 15 قلم کالا از جمله؛ فرآورده های لبنی، شوریجات و ترشیجات، تن ماهی، گوشت سفید و قرمز سالم، بهداشتی و بسته بندی شده مورد توجه قرار داد و در گروه صنایع شیمیایی و نفت وگاز پتانسیل های بسیار خوبی در استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر موارد یاد شده هم اکنون فرصت بسیار خوبی برای تأمین مرغ زنده مورد نیاز بازارهای عراق از طریق مرغداری های این استان فراهم است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری مستقیم اتباع عراقی در اجرای طرح های صنعتی و معدنی استان گفت: مجوزهای قانونی و ساز و کارهای مناسب برای راه اندازی کارخانجات توسط سرمایه گذاران خارجی در منطقه ویژه اقتصادی مهران صادر شده است.
نصیری ادامه داد: همه این موارد فرصت های مناسبی را در اختیار فعالان اقتصادی عراق قرار داده تا با اطمینان کامل در ایجاد صنایع تولیدی متناسب با نیاز بازارهای خود مشارکت کنند.
دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی ایلام به ظرفیت کارخانجات تولیدی استان پرداخت و اظهار کرد: علاوه بر وجود بستر مناسب سرمایه گذاری مستقیم، زمینه بهره گیری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری واحدهای تولیدی در جهت ساخت سفارشی کالاهای مورد نیاز بازارهای عراق با برندها و بسته بندی های مورد نظر وجود دارد و تجار و بازرگانان عراق می توانند از این امکانات نیز به نحو مناسب در جهت تامین و تولید کالاهای مورد نیاز خود استفاده کنند.
هیاتی 10 نفره از تجار و بازرگانان عراقی در راستای توسعه صادرات غیر نفتی با پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجوز سازمان توسعه تجارت ایران به استان ایلام وارد شده و در طی 2 روز علاوه بر برگزاری نشست های تخصصی و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام، از پتانسیل ها و ظرفیت های تولیدی استان ایلام بازدیدهای به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار