کد خبر: ۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ 26 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم،مراسم هشتمین سالگرد شهادت سردار سعید قهاری سعید برگزار می‌شود. این مراسم صبح پنجشنبه 7 اسفندماه 93 در زادگاه شهید در روستای چنار علیا از توابع شهرستان اسدآباد ساعت 9 با سخنرانی امام جمعه همدان حجت الاسلام والمسلمین محمدی برگزار شد. همچنین بعد از ظهر همین روز مراسمی بر سر مزار شهید برپاست. اما مراسم اصلی استان همدان برای هشتمین سالگرد شهادت این شهید مبارزه با پژاک در حسینیه امام خمینی(ره) واقع در همدان با سخنرانی سردار حسین همدانی همرزم شهید برگزار می‌شود.

مراسم سالگرد این سردار شهید در شهرستان مریوان با سخنرانی سرلشکر ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا و نماینده ولی فقیه در استان کردستان در 4 اسفندماه93 و مراسم بزرگداشت شهید در تهران در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در بلوار مرزداران، شهرک آزمایش با سخنرانی سردار همدانی در 30 بهمن با حضور عموم مردم، خانواده ، همرزمان و دوستان شهید برگزار شد.

این شهید والامقام از شهدایی است که گستردگی خدمت بالایی داشت. در ده شهر و پنج استان خدمت کرده و اهم خدماتش در کردستان، آذربایجان و کرمانشاه بوده است. در زمان خود و بعد از شهید بروجردی به مسیح شماره دو کردستان معروف شد. چون هم زمان جنگ در کردستان بود و هم بعد از جنگ با حزب درگیر بود. بعد از شهید بروجردی از کسانی بود که عملیات‌های پارتیزانی با احزاب کرد در کردستان داشت و دائم با آن‌ها درگیر بود. همچنین مثل شهید بروجردی روحیه مردم‌داری و مردم‌یاری داشت و رسیدگی همه جانبه به مردم کُرد می‌کرد. آخرین مسئولیتی هم که داشت، فرمانده لشکر سه نیرو مخصوص سیدالشهدا(ع) در ارومیه بود. او در عملیات پاکسازی مناطق مرزی خوی-سلماس در چهارم اسفندماه 1385 به شهادت رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار