استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و بویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمامی تلاش‌ها برای روانسازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران انجام می شود.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶ 25 April 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی گفت: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران؛ آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف گفت: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فراوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت های اشتغال، از خام فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است اظهار کرد: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب بر به جای محصولات پر آب بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت نموده و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار