کد خبر: ۷۴۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 14 May 2019

رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: ۲۳ زندانی جرایم غیر‌عمد در این شهرستان، چشمان‌شان به دستان پرمهر خیرین است.

 

رجب آذربایجانی شامگاه دیروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: جشن‌ گلریزان از سنت‌های حسنه‌ای است که همه ساله در سراسر کشور و به تبع آن در استان زنجان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری به هم‌نوع یکی از صفات پسندیده انسانی است، تصریح کرد: یکی از پایه‌های اساسی جامعه عدالت و پایه دوم آن نیز احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است.

 

این مسئول عنوان کرد: اهمیت احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان به اندازه‌ای است که یکی از موارد مصرف زکات برای بدهکاران عنوان شده است.

 

آذربایجانی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان پارسال در شهرستان خرم‌دره ۱۱۴ میلیون تومان جمع‌آوری شد، تصریح کرد: با کمک ستاد دیه استان و کشور و نیز همراهی خیرین در سال گذشته ۱۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان به آغوش خانواده بازگشتند که دو نفر از آنان زن بودند.

 

رئیس دادگستری خرم‌دره با بیان اینکه امسال ۲۳ نفر از زندانیان جرایم غیر‌عمد در این شهرستان چشم‌انتظار کمک و مساعدت مردم خیر خرم‌دره هستند، بیان کرد: چهار نفر از این زندانیان محکومان مالی شورا و ۱۹ نفر نیز محکومان مالی دادگاه هستند که بدهی ۱۹ نفر زیر ۵۰ میلیون تومان است.

 

در ادامه این جلسه، امام جمعه خرم‌دره نیز با بیان اینکه خداوند سبحان در قرآن‌کریم انسان‌ها را به احسان و نیکوکاری امر فرموده است، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم در حد توان خود عامل به فرمایشات خداوند منان باشیم.

 

حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، از خرم‌دره به عنوان دیار خیران یاد کرد و افزود: آوازه خیر بودن مردم این شهرستان از دیرباز زبانزد خاص و عام است که حضور باشکوه مردم در این جشن، مهر تاییدی بر این ادعا است.

 

این مسئول افزود: کمک به هم‌نوع سبب می‌شود زمینه رشد در انسان فراهم شود، به شرطی که این کمک‌ها به نیت قرب الهی باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار