معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه از اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌های دانشجویی برای جلوگیری از موازی‌کاری در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ 09 April 2019
پایان‌نامه‌های دانشجویی در ارومیه اصالت‌سنجی می‌شود

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهدی زواری سامانه اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌های دانشجویی برای جلوگیری از موازی‌کاری علمی همین طور مقابله با سرقت علمی، تقلب و تخلف راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه براساس رشته‌های مختلف و برای بررسی میزان شباهت پایان‌نامه‌ها راه‌اندازی شده است، ادامه داد: جامعه هدف دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به استفاده از این سامانه هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه از اهتمام برای ساماندهی نظام پژوهشی خبر داد و گفت: با هدف اینکه مطالعات و تحقیقات صورت گرفته اثر ملموس و خروجی مفیدی داشته باشند، اولویت‌های پژوهشی سازمان‌های مختلف جمع‌بنده شده و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گرفته است تا از بین آنها موضوع را انتخاب کنند.

زواری یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته را توسعه فیزیکی عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا نسبت به راه‌اندازی یک واحد دانشگاهی در بسیاری از شهرستان‌های کشور اقدام شد، که این موضوع ثمرات زیادی داشته است، از جمله اینکه یک جوان 17 و 18 ساله مجبور نیست در شهر دیگری و دور از خانواده تحصیل کند و در معرض انواع مخاطرات و آسیب‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پس از تحقق هدف توسعه‌ای، دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ارتقای کیفیت آموزشی حرکت می‌کند، اضافه کرد: این موضوع در کارهای پژوهشی دانشگاه متبلور شده است و حساسیت و اهتمام جدی وجود دارد، که دانشگاه آزاد در تولید علم کشور سهم بسزایی را به خود اختصاص دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه یکی از مهم‌ترین اثرات این دانشگاه در سطح کشور را کاهش میزان مراجعه جوانان به مراکز علمی خارج از کشور عنوان کرد و بیان داشت: تصور کنید یک جوان که شخصیت، باورها و افکار او در حال شکل‌گیری است برای ادامه تحصیل به یک کشور دیگر سفر کند، به طور قطع تحت تاثیر فرهنگ آنجا قرار می‌گیرد، که دانشگاه آزاد سعی خود را کرد تا حدودی این موضوع کاهش پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار