مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت:فیلم سینمایی «رُما» ساخته آلفونسو کوارون در هفتاد و دومین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد اکران و تحلیل می‌شود.
کد خبر: ۷۰۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 29 January 2019

«علیرضا غفاریان» با اشاره به اکران و تحلیل فیلم سینمایی «رُما» در نشست هفتاد و دوم باشگاه فیلم حوزه هنری یزد اظهار کرد: در این نشست احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد به بررسی و واکاوی این اثر و همچنین (موفقیت‌های سینمای بدون اکران‌ـ‌گذر از سالن سینما) می‌پردازد .

وی افزود: رُما یک فیلم سیاه و سفید در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی آلفونسو کوارون و محصول سال 2018 است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت: کوارون علاوه بر نویسندگی و کارگردانی، فیلمبردار و یکی از تهیه کنندگان و تدوین‌گران این فیلم است. او با فیلم جدیدش هیاهوی بسیاری را بین منتقدان و مخاطبان به پا کرده است؛ فیلمی که موفق شد در هفتاد و پنجمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان بهترین فیلم، برنده‌ شیر طلایی شود .

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان ادامه داد: یالیتزا آپاریسیو، مارینا دتاویر، مارکو گراف و دنیلا دمسا از جمله بازیگران این فیلم هستند .

وی خاطرنشان کرد: داستان فیلم در اوایل دهه ۷۰ میلادی و در منطقه‌ای از مکزیکوسیتی تحت عنوان کلونیا رما که به صورت مختصر رُما نامیده می‌شود؛ اتفاق می‌افتد. در واقع رُما، داستان کلوئه (با بازی یالیتزا آپاریسیو) زن جوانی با زبان محلی مکزیکی را روایت می‌کند که در نقش خدمتکار برای خانواده‌‌ای بالاتر از طبقه متوسط در مکزیکوسیتی کار می‌کند .

این کارشناس سینما بیان داشت: این برنامه فرصتی برای هنرمندان و علاقه‌مندان به مباحث آموزشی و تحلیلی سینما است تا با جدیدترین و یکی از متفاوت‌ترین آثار این فیلم‌ساز مطرح جهان آشنا شده و در نشست تحلیل و بررسی آن شرکت کنند .

«رُما» سه‌شنبه 9 بهمن‌، ساعت 18 در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی به روی پرده می‌رود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار