معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امسال طرح نماد با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بیش از یکصد آموزشگاه‌های استان اجرا می‌شود گفت: این طرح برای نخستین بار در ۱۲ آموزشگاه اجرا شد.
کد خبر: ۶۹۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 31 December 2018
عبدالله جعفری با بیان اینکه برای اجرای طرح نماد ائتلاف ملی تشکیل شده است گفت: امسال ۱۱۵ آموزشگاه زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، جعفری با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند همکاری چندبعدی است اظهار کرد: برای اجرای طرح «نماد» ائتلاف ملی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید این ائتلاف در مجموعه آموزش و پرورش تشکیل شود افزود: در مرحله دوم، غربالگری، شناسایی، حضور موثر در سامانه و فراهم کردن مسائل آموزشی در سطح مدارس باید انجام شود هر چند این روند از ماه گذشته در سطح مدارس آغاز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در مرحله بعد انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های همکار آموزش و پرورش که عضو این ائتلاف هستند در این طرح مشارکت داشته باشند گفت: خوشبختانه در همه حوزه‌ها این همکاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ایجاد «نقشه راه» را در مدارس پیگیری کردیم و این مهم به صورت سنتی در مدارس دنبال می‌شد افزود: در نقشه راه که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس انجام می‌شود اولویت‌های آسیبی برای مدیران و مسوولان مشخص شد.

جعفری با بیان اینکه بر اساس دستورات اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، شهرستان بهار به عنوان پایلوت استان برای اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) انتخاب شده است یادآور شد: امسال ۱۱۵ آموزشگاه با ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموزان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده تمام مدارس در قالب طرح نماد، فعالیت‌های مراقبتی، پیشگیرانه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را اجرا خواهند کرد تصریح کرد: این طرح نسبت به سال گذشته تغییراتی را داشته که از جمله آن می‌توان به ساماندهی فعالیت‌ها در سامانه همگام مدارس اشاره کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه در این سامانه شهرستان‌ها و آموزشگاه‌ها اطلاعات خود را با کد‌هایی مشخص وارد می‌کنند، عنوان کرد: آسیب‌هایی، چون خشنونت، خودکشی و خودزنی در بین دانش‌آموزان و... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جعفری در خصوص اجرای طرح نماد «نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان» خاطرنشان کرد: برای اجرای موفق این طرح باید برنامه و طرح به صورت دقیق، منظم و کامل اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار