امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد
امام‌جمعه ابرکوه از تلاش دست‌های پشت پرده برخی دشمنان برای تفرقه بین ایران و عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 15 September 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ابرکوه، اظهار کرد: گرچه مراسم حج در امنیت برگزار شد اما بر کسی پوشیده نیست که تغییر رفتار وهابیون حاکم بر سرزمین وحی به خاطر فشار افکار عمومی بر آنان است که در گذشته تاکنون آنان را ملزم کرده بود با مردم با خشونت و توهین رفتار کنند.

حسینی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهدای کربلا، گفت: امت اسلامی باید همیشه این مقطع را به‌عنوان درس عبرت و پرچم هدایت، نصب العین خود قرار دهند؛ زیرا عاشورا اوج فداکاری و ایثار در تاریخ بشریت است. آگاه کردن مردم و بصیرت بخشی به جامعه برای تشخیص حق از باطل، یکی از ثمرات قیام امام حسین (ع) است.

امام‌جمعه ابرکوه نهضت عاشورا را رمز جاودانگی اسلام ناب دانست و تصریح کرد: اگر عاشورا نبود یقیناً دین خدا و اسلام نیز همچون ادیان دیگر دچار تحریف و نابودی شده بود. لذا همه مردم تلاش کنند در مجالس عزاداری به ویژه روز هشتم محرم که نشان دهنده جلوه عزاداری مردم ابرکوه به جهانیان است، شرکت کنند.

وی ضمن تأکید بر پُر کردن حسینیه‌ها و مجالس عزاداری، خاطرنشان کرد: جلوه عزاداری با شکوه ابرکوه را که به‌عنوان میراث معنوی باید ثبت جهانی شود در ایام تاسوعا و عاشورا به نمایش گذارید و چشم دشمنان را با تیر عزاداری اباعبدالله (ع) کور کنید.

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به حادثه تأسف‌بار بصره عنوان کرد: عموم مردم بصره شیعه بوده و بسیاری از نیروهای مقاومت و حشدالشعبی نیز از این شهر هستند که تاکنون سیاست‌های همسویی با ایران داشته‌اند.

حسینی ادامه داد: حال که داعش مسئولیت حمله به کنسولگری ایران را با حمایت تفاله‌های پس‌مانده حزب معدوم بعث به عهده گرفته معلوم می‌شود این‌ها می‌خواهند بذر کینه را بین شیعیان ایران و عراق بکارند تا زمینه تحقّق و استمرار کنگره عظیم شیعه در اربعین را از بین ببرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: گرچه محکوم نکردن اقدامات تفرقه‌افکنانه، آتش زدن مرکز دیپلماسی یک کشور رسمی از سوی مراکز و مجامع بین‌المللی و نیز قسم یاد کردن دولت سعودی مبنی بر مانع شدن برای بهبود روابط ایران و عراق، گویای فعال بودن دست‌های پشت پرده است، با این حال ایران و عراق باید با هوشیاری مسائل را پیگیری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار