معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه همدان، میزبان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر مدارس کشور می‌شود، گفت: این مسابقات از تاریخ ۱۱ تا ۲۳ مرداد با شرکت ۳ هزار و ۲۶۱ ورزشکار و عوامل اجرایی در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 31 July 2018
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه همدان، میزبان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر مدارس کشور می‌شود، گفت: این مسابقات از تاریخ ۱۱ تا ۲۳ مرداد با شرکت ۳ هزار و ۲۶۱ ورزشکار و عوامل اجرایی در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، امسال بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر مدارس کشور از تاریخ ۱۱ تا ۲۳ مرداد با شرکت ۳ هزار و ۲۶۱ نفر ورزشکار و عوامل اجرایی در همدان برگزار می‌شود.

این موضوع از آنجایی اهمیت دارد که برگزاری چنین مسابقاتی نیازمند سطح توانایی استان‌هاست و در صورت برخوردار بودن از این موقعیت خاص وزارت آموزش و پرورش اجازه برگزاری مسابقات را به استان مورد نظر می‌دهد و این جای بسی خرسندی است که امسال همدان میزبان این دوره از مسابقات است.

با این حال از بررسی‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد مجموعه آموزش و پرورش و خصوصاً بخش تربیت بدنی و سلامت، آمادگی لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این دوره از مسابقات دارد. از نکات جالب این دوره از مسابقات توجه به موضوع گردشگری و تربیت سفیران گردشگری است که می‌تواند در آینده نزدیک آورده‌های خوبی را نصیب استان کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه برگزاری رویداد ۲۰۱۸ در همدان مسؤولان استانی را بر آن داشت تا برای برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دختران کشور در همدان آموزش و پرورش را یاری کنند، اظهار کرد: این دوره از مسابقات با شرکت ۳ هزار و ۲۶۱ دانش‌آموز و عوامل اجرایی مردادماه در همدان برگزار می‌شود.

عبدالله جعفری با بیان اینکه این دوره از مسابقات در یک دوره ۱۲ روزه در همدان برگزار می‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها به یاری آموزش و پرورش آمدند تا علاوه بر برگزاری خوب مسابقات، ظرفیت‌های گردشگری در همدان به حاضرین معرفی و تبلیغ شود.

تربیت سفیران گردشگری از اهداف برگزاری مسابقات ورزشی

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ برگزاری مسابقات ورزشی تربیت سفیران گردشگری است، تصریح کرد: این افراد می‌توانند بعد از بازگشت به استان‌های خود تبلیغ جاذبه‌های گردشگری استان را برای مخاطبان کنند و این مهم یکی از اولویت‌های ما در آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه مسابقات با طرح قدم به قدم از مدرسه قهرمان آغاز و به مرحله کشوری ختم شده است، یادآور شد: این دوره از مسابقات در ۶ استان در رشته‌های مختلف در بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات، رشته‌هایی است که قابلیت اجرایی داشته باشند، گفت: رشته‌های توپی یکی دیگر از این رشته‌ها است که امکان برگزاری آن در بخش دختران برای همدان در نظر گرفته شده است.

مسابقات در دوره ابتدایی به شکل جشنواره‌ای است

جعفری با بیان اینکه دانش‌آموزان و ورزشکاران در همدان در چهار رشته توپی فوتسال، والیبال، هندبال و بستکبال در دو دوره اول متوسطه و ابتدایی برگزار می‌شود، عنوان کرد: مسابقات دوره ابتدایی از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ مرداد ماه و با شرکت یک‌هزار و ۲۴۲ نفر و در قالب ۹۷ تیم به شکل جشنواره‌ای برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره متوسطه اول مسابقات از ۱۰ مرداد آغاز و نتایج آن ۱۴ اعلام می‌شود، افزود: در این بخش ۲ هزار و ۷۲۶ دانش‌آموز در رشته‌های مختلف به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

برگزاری مسابقات در ۱۲ سالن ورزشی

جعفری با بیان اینکه مسابقات در ۱۲ سالن ورزشی شامل پنج سالن مخصوص آموزش و پرورش و مابقی آن خارج از مجموعه برگزار می‌شود، گفت: تلاش شده تا علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دولتی از ظرفیت غیردولتی نیز بهره‌مند شویم که همکاری دانشگاه آزاد در این زمینه بسیار قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری همدان در خصوص تبلیغات و سایر امور تعامل سازنده‌ای با آموزش و پرورش برای برگزاری بهتر مسابقات انجام داده است، ادامه داد: هیچ سالی به اندازه امسال به موضوع فرهنگی توجه نشده و این جای بسی خوشحالی است.

پخش زنده ملی و استانی افتتاحییه مسابقات ورزشی دختران در همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه روز پنج‌شنبه افتتاحیه مسابقات ورزشی دختران است و به صورت زنده از شبکه‌های ملی و استانی پخش خواهد شد، عنوان کرد: خوشبختانه امسال در بخش اعتبارات برای برگزاری مسابقات مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه امسال سعی شده در طراحی پوستر از شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی استفاده شود، اظهار کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده بازدید از امکان فرهنگی و گردشگری در برنامه‌های میهمانان و ورزشکاران گنجانده شده است.

توجه به کمیت و کیفیت با رعایت اساندار‌های لازم شده است

جعفری با تأکید بر اینکه امسال تلاش شده تا کمیت و کیفیت برگزاری مسابقات در یک سطح و با رعایت استاندارد‌های لازم باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تجهیزات خریداری شده به‌روز است و استاندارد‌ها در آن‌ها رعایت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات سازنده‌ای که امسال برای نخستین بار در نظر گرفته شده بهره‌مندی از فضای مجازی به جای تهیه بولتن است، ادامه داد: اپلیکیشنی در این زمینه طراحی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه با اعتبارات خوبی که به این بخش از مسابقات داده شد توانستیم کفپوش دو سالن هفت تیر و برنا را آماده کنیم، افزود: این مهم با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی اینکه امسال ۱۰ پروژه ورزشی تکمیل می‌شود، گفت: سال‌ها ۹ استخر ورزشی به صورت نیمه‌کاره باقی مانده بود که امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف و نمایندگان مجلس دو استخر تکمیل می‌شود.

جعفری با بیان در سال تحصیلی جدید سه زمین ورزشی چمن مصنوعی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: امید است بتوانیم با اقدامات سازنده شور و نشاط را در بین دانش‌آموزان با برگزاری مسابقات سالم فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در طرح کاسپین مشخص شد که ۲۱ درصد از دانش‌آموزان به چاقی دور شکم مبتلا هستند، بیان کرد: قبلاً این رقم ۲۳ درصد بود که با برگزاری مسابقات و پیگیری‌های بخش سلامت آموزش پرورش موفق به کاهش دو درصدی آن شدیم.

اولویت کیفیت‌بخشی درس تربیت بدنی است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ۱۲۰ سالن ورزشی در استان همدان داریم که این نگاه توسعه‌ای ما را به بخش سلامت و شناسایی استعداد‌ها می‌رساند، ادامه داد: اولویت ما در بخش تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کیفیت‌بخشی درس تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری مسابقات ناظرینی برای نظارت و نحوه عملکرد دانش آموزان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این می‌توانیم استعداد‌ها را کشف و سرمایه‌گذاری لازم را برای بهره‌وری درست انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار