مدیر دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان از افزایش ۶ درصدی زایمان‌ها در بیمارستان آتیه همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸ 30 June 2018
مدیر دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان از افزایش ۶ درصدی زایمان‌ها در بیمارستان آتیه همدان خبر داد.

به گزارش فارس، راضیه حسینی شاخص با بیان اینکه بیمارستان آتیه همدان همواره در استفاده از زایمان بی‌درد رتبه اول را در کشور دارد، اظهار کرد: زایمان بی‌درد به روش‌های مختلفی در این بیمارستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار زایمان‌ها در بیمارستان آتیه همدان بالاست و رتبه دوم و سوم را در کشور داریم، افزود: یکی از شاخص‌های وزارت بهداشت ترویج زایمان طبیعی است و حتی گفته شده هر سال، ۱۰ درصد زایمان سزارین نسبت به سال قبل کم شود.

مدیر دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج زایمان طبیعی، زایمان بی‌درد است، گفت: زایمان فیزیولوژیک نیز از راه‌های دیگر ترویج زایمان طبیعی است.

وی از برگزاری کلاس‌هایی برای مادران در طول بارداری خبر داد و افزود: متخصص زنان و زایمان اگر تشخیص دهد که مادری می‌تواند زایمان بی‌درد انجام دهد بلافاصله رضایت برای این اقدام گرفته می‌شود.

حسینی با بیان اینکه سال گذشته درصد زایمان فیزیولوژیک و بدون درد ۸۴.۵۷ درصد ثبت شد و هدف نیز بر بیش از ۸۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در این سال عمل سزارین ۳۹ درصد عنوان شد که نسبت به سال ۹۵ یک درصد با کاهش مواجه شدیم.

وی از انجام ۷ هزار و ۹ زایمان در بیمارستان آتیه همدان طی سال ۹۶ خبر داد و افزود: نسبت به سال ۹۵، ۶ درصد به تعداد زایمان‌ها اضافه شده است.

مدیر دفتر پرستاری بیمارستان آتیه همدان با اشاره به اینکه بسیاری از سزارین‌ها تکراری هستند یعنی ما مجبور به سزارین هستیم و راه دیگری وجود ندارد، گفت: عمل سزارین اول ۱۵.۷۹ درصد را به خود اختصاص داده که نسبت به سال ۹۵ به میزان ۴۱ درصد افت سزارین بیمار اول را داشتیم.

وی با بیان اینکه تعداد زایمان طبیعی در سال گذشته ۴ هزار و ۲۶۶ مورد ثبت شد، افزود: در این سال ۲ هزار و ۷۴۳ مورد زایمان سزارین انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار