ريیس حوزه قضایی بخش مروست گفت: با توجه به نرخ بیکاری 12 درصدي در منطقه و حضور اتباع بیگانه که در فصل برداشت محصول بر تعداد آنان افزوده می‌شود، لزوم برنامه‌ریزی در این مسئله را ثابت می‌کند.
کد خبر: ۶۱۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 15 June 2018

«مرتضی حدادزاده» در جلسه با مسئولان اداری بخش مروست، افزود: آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و درمانی، عدم کمک به تولید و رونق مالی و اقتصادی شهر و ممنوعه بودن منطقه خاتم برای حضور این اتباع دلایلی است تا در همکاری بخشداری، نیروی انتظامی و اداره کار و رفاه اجتماعی برنامه‌هایی جهت طرد اتباع بیگانه تدوین و اجرا شود.

وی اظهار كرد: در موضوع لزوم استفاده نیروی کار بومی به کارفرمایان و کشاورزان اطلاع رسانی انجام شده و فرصتی هم داده شده تا از نیروی بومی استفاده كند که پس از اتمام مهلت مذکور نسبت به جمع آوری و طرد اتباع غیر مجاز اقدام و با کارفرمایان خاطی برخورد خواهد شد. 

این مقام قضایی بر تأمین نیروی کار جهت جایگزین كردن با کارگران اتباع بیگانه از طریق دفتر کاریابی مروست با همکاری اداره کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد و گفت: تشکیل تیم گشت مشترک و برخورد با کارفرمایانی که از اتباع بیگانه در کارهای کشاورزی خود استفاده می‌کنند توسط اداره کار و امور اجتماعی شهرستان، نیروی انتظامی و بخشداری از دیگر اقداماتی است که می‌تواند اثرگذار باشد. 

وی تصریح کرد: به افرادی که در داخل شهر اقدام به اجاره دادن منازل مسکونی خود به اتباع بیگانه غیرمجاز مبادرت كنند، توسط مرکز بهداشت و درمان و شورای اسلامی شهر و شهرداری شناسایی و هشدار لازم داده خواهد شد در صورت عدم همکاری در این زمینه اقدامات قضایی صورت خواهد گرفت. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار