رئیس شورای اسلامی شهر یزد:
رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه یزد دارای بافت تاریخی ارزشمندی برای گسترش گردشگری است، گفت: بافت تاریخی یزد به مثابه چاه‌ نفت دائمی است.
کد خبر: ۵۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 01 May 2018

 غلامعلی سفید در نشست ویژه روز ملی شوراها در یزد با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد در تیرماه سال گذشته، گفت: البته این امر افتخاری بزرگ برای کشور و استان یزد است ولی در این راستا تبعاتی نیز متوجه دستگاه‌های اجرایی استان کرده است.

وی در ادامه یکی از عرصه‌های مهم و نیازمند توجه استان یزد را اهتمام ویژه در گسترش گردشگری دانست و تصریح کرد: یزد دارای بافت تاریخی ارزشمند و مستعد در راستای گسترش گردشگری است. هر ساختمان تاریخی این شهر به‌مثابه چاه نفتی پربازده و البته دائمی بوده و با اندک هزینه‌ای می‌توان بهترین بهره‌وری‌ها را از آن برده و بسیاری از مشکلات استان به‌ویژه مسائل اقتصادی ازجمله اشتغال را سامان داد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد، مسئله آب را از دیگر معضلات برجسته استان دانست و با اشاره به اهمیت توجه و همکاری عمومی در این راستا و بیان کرد: بدون شک حضور مردم شرط اصلی سربلندی استان در حل بحران آب است، شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌عنوان نمایندگان مردم باید با جلب مشارکت عمومی و بهره بری از تشکل‌های فعال مردمی، گامی مؤثر در راستای اجرای سیایت های آبی برداشته و بهبود وضعیت آب استان را موجب شوند.

استاندار اسبق یزد گفت: حضور اتباع بیگانه در استان و شهر یزد به‌ویژه اسکان چشمگیری آن‌ها در مرکز و بافت تاریخی شهر، مسئله‌ای است که باید موردتوجه قرار بگیرد، لازم است با اجرای سیاست‌های مناسب و سازنده به ساماندهی این موضوع پرداخت، چراکه کی از مسائل مطرح در توسعه یزد، مسئله حضور و اسکان اتباع است.

سفید ادامه داد: شورای اسلامی شهر و روستا خود به‌عنوان مجلسی محلی قلمداد شده و وظایفی ازجمله نظارت و تصویب قوانینی در راستای اراده مباحث محلی خود را بر عهده دارد ولی عده‌ای در نظر دارند تا با اقدامات خود این نهاد انقلابی و ارزشمند را به‌نوعی زیرمجموعه دولت معرفی کرده و عملکرد شوراها را تحت نظر دولت اداره کنند.

وی افزود: به‌صراحت می‌گویم که نظر قانون گزار چنین نبوده است، شورا نهادی مردمی است که با همکاری شهرداری به‌عنوان مجری این قوانین به اداره امور محلی خود می‌پردازد، شوراها ادارات دولتی نبوده و نباید تحت نظر دولت اداره شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان ضمن گله‌مندی از برخی دوگانگی‌های قانونی در شهر یزد بیان کرد: برخی امور شهری اعم از حمل‌ونقل مسافر، تحت نظر دو دستگاه و دارای دو قانون هستند که لازم ست با توجه به قوانین مربوط به هر وزارتخانه، این امور در شهر ساماندهی شده و کاستی‌ها در این عرصه برطرف شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار