دادستان عمومی و انقلاب یزد:
دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: تأکید قانون‌گذار بر رعایت حقوق شهروندی است و باید در مسیر اجرای امور، حفظ حقوق عامه و حق شهروندی مورد اهتمام باشد.
کد خبر: ۵۷۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲ 28 February 2018

علی‌اکبر شمس در نشست قضایی، انتظامی استان یزد، با اشاره به بازرسی‌های اخیر هیئت‌های حقوق شهروندی از مراجع ضابط، افزود: رفع عیوب و اشکالات تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی با رعایت استاندارهای ممکن، اولین گامی است که باید برداشته شود.

وی بر انجام تحقیقات اولیه پرونده‌های کیفری توسط نیروهای دارای کارت ضابط تأکید کرد و بیان داشت: طبق قانون تحقیقات پرونده فقط زمانی دارای اعتبار محسوب می‌گردد که توسط ضابط آموزش‌دیده دارای کارت، ثبت و ضبط‌شده باشد و هرگونه تحقیق غیرازاین فاقد اعتبار لازم است.

این مقام قضایی ایجاد یک کمپ جدا برای نگهداری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز را خواستار شد و اظهار داشت: دستگیری و نگهداری اتباع بیگانه غیرمجاز که باید شرایط طرد از کشور را برای آن‌ها فراهم کرد در کنار سایر بازداشت‌شدگان معمولی در تحت نظرگاه‌های نیروی انتظامی صحیح نیست و باید با کمک نهادها و سازمان‌های متولی فکر اساسی برای این معضل نمود.

وی توجه و دقت بر سارقین سابقه‌دار و افراد مسئله‌دار در روزهای پایانی سال را ضروری دانست و گفت: در ایام پایانی سال به جهت آرامش و امنیت مردم باید نظارت بیشتری بر افراد سابقه‌دار و مسئله‌دار صورت گیرد.

شایان‌ذکر است در این جلسه روسای کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی نیز به بیان مشکلات حوزه کاری خود و هماهنگی جهت تسهیل امور پرداختند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار