معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از اتمام طرح مایه‌کوبی دام‌های سنگین استان مرکزی علیه بیماری تب برفکی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 19 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر محمد فتاحی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی اظهار کرد: این اداره کل با وجود مشکلات فراوان پیش رو از جمله کمبود نیروی انسانی، واکسن و اعتبار لازم در استان موفق به اتمام طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین این استان شد.

وی افزود: تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار دامی است که به علت ماهیت خاص ژنومی و وجود سویه‌های متفاوت و بافت سنتی دامداری‌های کشور، مسیر دشواری برای جلوگیری و کنترل بیماری را پیش روی سازمان دامپزشکی قرار داده است.

فتاحی همچنین از پوشش 80 درصدی این طرح در دام‌های سنگین خبر داد و افزود: در این طرح 115 هزار و 533 راس گاو و گوساله واکسینه شدند که علت اصلی نرسیدن به صددرصد پیش بینی، عدم اعتماد برخی از دامداران به واکسن موجود و کاهش جمعیت دامی در مناطق روستایی استان می باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به رایگان بودن واکسن در فاز دوم خاطرنشان کرد: کنترل این بیماری در بافت سنتی دامداری کشور با امکانات و بودجه سازمان دامپزشکی امری بسیار دشوار و نیازمند کمک‌ها سایر ادارات مرتبط و ارتقای سطح بودجه‌ای سازمان خواهد بود و دامداران نیز با رعایت مسائل بهداشتی – قرنطینه‌ای و امنیت زیستی می‌توانند در کنترل و مهار بیماری در مواقع همه‌گیری، هم به خود و هم به سازمان دامپزشکی کشور کمک کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار