نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انضباط مالی، صیانت از بیت‌المال و تکریم ارباب رجوع سرفصل برنامه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان باشد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲ 24 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت : مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در مواجهه با حقوق بیت المال مسئولانه عمل کنند و همواره خود را پاسخگو بدانند.

وی ادامه‌ داد: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف و اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و پرهیز از گناه عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس ، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

وی بیان کرد: تزکیه نفس و تطهیر آن از گناه و معصیت آثار مطلوبی برای فرد و جامعه داشته که می‌توان به رستگاری فرد در دنیا و آخرت، جلب محبت و خشنودی خداوند و کسب اجر و پاداش اخروی برای مومنانی که قلوب خود را از آلودگی‌ها و گناهان تزکیه نموده و اعمال صالح انجام می‌دهند، اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: شهوت ها و احساسات بی ارزش و زود گذر، انسان را از محضر خداوند دور و فضائل اخلاقی را در او از بین برده و مسلمانان با گرامی داشتن نفس و منزلت خود، آلودگی‌ها و معصیت‌ها را از خویش دور می‌نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود یاس و ناامیدی را جزو بزرگترین گناهان عنوان کرد و گفت: عنصر امید بزرگترین عامل تحرک، تلاش و ادامه حیات در میان انسان‌ها به حساب می آید و بدون آن رکود، ایستایی، ناامیدی و پوچ گرایی انسان را به پرتگاه سقوط می‌رساند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: جبهه مقاومت در گذشته قدرت آنچنانی نداشت، اما امید به الطاف خداوند باعث شد که اکنون به عنوان یک قدرت بی چون و چرا مقابل اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار بایستد.

وی با اشاره به هشتم شوال و سالگرد تخریب قبور مطهر ائمه بقیع در سال ۱۳۴۴ قمری بیان کرد: هدف کلی این جرائم از بین بردن آثار اسلامی و تفرقه بین مسلمانان است که نتیجه‌ای جز تضعیف اسلام ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: وهابیت پس از به دست گیری مکه، با توجیه اینکه هر گونه مقبره و بارگاه به عنوان شرک محسوب می‌شود، دست به تخریب قبور امام حسن مجتبی(ع)، امام صادق(ع)، امام باقر(ع) و امام سجاد(ع) و چند تن از شخصیت‌های برجسته دنیای اسلام زد.

وی اضافه کرد: تخریب قبور ائمه بقیع در هشتم شوال را باید یکی از نقاط تاریک تاریخ سیاسی و فکری تفکر وهابیت برشمرد که در کنار اقدامات تفرقه افکنانه و ایجاد انحطاطات فکری، منجر به بدبینی و تنفر جامعه اسلامی از سردمداران و پیروان این فرقه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار