مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بعد از برجام توجه سرمايه گذاران براي حضور در منطقه آزاد اروند بيشتر شده و ما بدنبال ايجاد بسترهاي لازم براي توسعه سرمايه گذاري در منطقه هستيم.
کد خبر: ۵۱۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸ 28 October 2017
 اسماعيل زماني در جمع خبرنگاران تهرانی اظهارداشت: منطقه آزاد اروند دو هدف تامين زيرساخت هاي عمراني و تامين بسترهاي سرمايه گذاري را به عنوان اهداف راهبردی و اصلی خود دنبال مي كند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از برجام توجه سرمايه گذاران براي حضور در منطقه آزاد اروند بيشتر شده، افزود: ما بدنبال ايجاد بسترهاي لازم براي توسعه سرمايه گذاري در منطقه هستيم.

این مقام مسئول در منطقه آزاد اروند، ادامه داد: سرمايه گذاري در این منطقه آزاد به دليل وجود جمعيت و نيروي كار، آسان تر و ارزان تر از ساير مناطق است.

زمانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات و زیرساخت های لازم جهت حضور زائران اربعین حسینی در منطقه آزاد اروند، بیان داشت: زیرساخت های تردد زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه موجود است و  حدود دو و نيم تا سه ميليارد تومان برای تکمیل زیرساخت های مرتبط با ایام اربعین توسط منطقه آزاد اروند تنها در خاك عراق هزينه شده است که این عدد در مرز شلمچه در خاک ایران به 13 میلیارد تومان می رسد.

مدیرعامل سازمان هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به اینکه در تدارک تامین امکانات و زیرساخت های لازم برای ورود اتباع عراقی بدون اخذ ویزا به منطقه آزاد اروند هستیم، اذعان داشت: این اقدام در راستای استفاده اتباع عراقی از خدمات درمانی، بهداشتی و ظرفیت های گردشگری منطقه است که البته این موضوع پس از ایام اربعین اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند يكي از گذرگاه هاي مهم كشور و راحت ترین و قابل دسترس ترين مسير براي زائرین در ایام اربعین حسینی است.

زمانی با بیان اینکه یش بینی می کنیم امسال در ایام اربعین حدود یک میلیون نفر از طریق مرز شلمچه به عراق سفر کنند، عنوان کرد: سالانه ١٢ تا ١٥ ميليارد تومان در ايام اربعین برای اجرای برنامه های مرتبط با این ایام توسط سازمان منطقه آزاد اروند  هزينه مي شود


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار