معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه اندازی یک کلینیک ترک الکل در بیمارستان سینای سابق خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 23 June 2015

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به زودی در بیمارستان سینای سابق یک کلینیک ترک الکل راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش فارس ،‌ محمد‌رضا عبادیان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اعتیاد زنان، اظهار کرد: اعتیاد زنان پنج درصد از اعتیاد جامعه را به خود اختصاص داده که این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه باید اعتیاد در جامعه زنان مورد توجه قرار گیرد،‌ گفت: اهمیت این موضوع به این دلیل است که زنان نقش همسری، مادری و تربیت فرزندان را به عهده دارند و ستون خانه و خانواده محسوب می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ماده مخدر به آسانی در دسترس افراد قرار می‌گیرد و به همین دلیل پنج درصد از جامعه 45 درصدی معتادان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه آمار اعتیاد در زنان متأهل بیشتر است، ابراز داشت: بیشتر زنان به دلایل فرهنگی،‌ خانوادگی و کاهش درد‌های جسمی به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند که در زنان متأهل بیشتر از دختران است.

عبادیان خاطرنشان کرد: 20 تا 47 درصد زنان برای لذت، 24 درصد به دلیل کنجکاوی ساده و 9 درصد نیز به دلیل کمبود‌های عاطفی و دوستی‌های خارج از ضابطه به مصرف مواد مخدر مبتلا شده‌اند.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش این آمار باید دلایل فرهنگی جامعه و راه‌های پیشگیری از گرایش زنان به مصرف مواد مخدر مورد بررسی قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فقدان شناخت،‌ ضعف اراده و عدم وجود اعتماد به نفس زمینه‌های ایجاد اعتیاد را در افراد افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اعتیاد بیماری تنهایی است،‌ ابراز داشت: از دید روانشناسان اعتیاد بیماری تنهایی است و اکثر افراد تنها به این بیماری مبتلا می‌شوند.

عبادیان یادآور شد: همپوشانی‌هایی در ارائه خدمت به معتادان صورت می‌گیرد که باید ساماندهی‌هایی نیز در این زمینه صورت گیرد.

وی در خصوص ارائه متادون در اماکن تعریف نشده بیان داشت: وجود متادون در اماکنی به غیر از اماکن دارای مجوز از جمله عطاری‌ها مشاهده شده که با آن‌ها برخورد می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تیم‌های مشترکی برای برخورد با اماکن بدون مجوز ارائه‌دهنده متادون تشکیل شده و به طور جدی پیگیری و رسیدگی می‌شود.

وی به کنترل دقیق اماکن توزیع‌کننده متادون اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت این اماکن زیر ذره‌بین است و تاکنون 10 مورد کاهش سهمیه و دو مورد نیز قطع سهمیه به دلیل مشاهده تخلفات داشتیم.

عبادیان با بیان اینکه کلینیک ترک الکل به زودی در همدان راه‌اندازی خواهد شد،‌ گفت: درمان افراد مبتلا به مصرف الکل به مراتب راحت‌تر است و باید با مراجعه به پزشک صورت گیرد و به زودی در بیمارستان سینای سابق یک کلینیک ترک الکل راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روانشناسی بیماران مبتلا به جنون حاصل از مصرف مواد روان‌گردان و شیشه در حال افزایش است، یادآور شد: در مصرف مواد روانگردان و به ویژه شیشه تنها تبعات جسمی و روحی را نداریم بلکه مشکلات اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی نیز ایجاد می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار