رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه یک تهران از برپایی ۲۷ ایستگاه سلامت در هفته ملی بدون دخانیات در محلات شمال تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 09 July 2017
سودابه سوداگر صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام برپایی ۲۷ ایستگاه سلامت در هفته ملی بدون دخانیات در محلات شمال تهران، اظهار داشت: به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات و به منظور آگاهی بخشی به شهروندان نسبت به خطرات و عوارض اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی استعمال دخانیات، اداره سلامت شهرداری منطقه یک تهران برنامه های متنوعی طرح ریزی کرد.

وی افزود: این اداره با جلب مشارکت های بین بخشی، همایش مردمی بررسی علل گرایش به مصرف دخانیات و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را با حضور ۲۰۰ نفر از اعضای کانون های پیشگیری از دخانیات ،کانون جوانان و اعضای خانه شهریاران جوان محلات ۲۷ گانه و همچنین کارگاه علمی تخصصی پیشگیری از استعمال دخانیات را با حضور ۷۵ نفر از کارشناسان سلامت و مربیان آموزشی منطقه و سازمان های همکار برگزار کرد.

سوداگر افزود : در این هفته برنامه های آموزشی و ترویجی متنوع به منظور فرهنگ سازی جهت کاهش مصرف دخانیات در ایستگاه های مترو شهرک قائم (عج)، مراکز خرید، میادین میوه و تره بار و بوستان های بدون دخانیات منطقه برگزار و ۳۰۰ نفر از شهروندان از خدماتی چون غربال گری قند و فشار خون و مشاوره روانشناسی ، پزشکی و تغذیه بهره مند شدند.

رئیس اداره سلامت  شهرداری منطقه یک تهران اضافه کرد:  علاوه بر همایش و کارگاه منطقه ای، ۸۷ کارگاه آموزشی، ۴۵ مورد غربال گری قند و فشار خون، نصب بنر و پوستر، توزیع بروشور، کتاب و لوح های فشرده آموزشی به تعداد ۲ هزار عدد ، ۴۸ مورد مشاوره شامل مشاوره پزشکی، روانشناسی، تغذیه و ... ، ۱۵ مورد اقدامات نمادینی چون پیاده روی خانوادگی، جمع کردن ته سیگار از معابر، دفن نمادین سیگار، برگزاری مسابقه ، تور و تقدیر و تشکر از فعالین حوزه پیشگیری از استعمال دخانیات در سطح محلات ۲۷ گانه منطقه توسط خانه های سلامت و با همکاری دبیران محله ای کانون پیشگیری از دخانیات برگزار شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار