معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان از آغاز به کار طرح تحول سلامت دهان و دندان نوآموزان از امروز خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 08 June 2015
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و طرح تحول سلامت دهان و دندان نوآموزان فردا در همدان آغاز به کار می‌کند.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در راستای طرح تحول نظام سلامت، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و طرح تحول سلامت دهان و دندان نوآموزان فردا در همدان آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه در خصوص اجرای طرح سنجش سلامت و طرح تحول سلامت دهان و دندان تفاهمنامه مشترکی بین آموزش و پرورش و مرکز بهداشت منعقد شده است، ادامه داد: علاوه بر دانش‌آموزان کلاس اولی، دانش‌آموزان تا 12 سال زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

جعفری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان تا 12 سال در یک دوره درمانی و با توجه به امکانات و ظرفیت‌ها زیر پوشش غربالگری طرح دهان و دندان قرار می‌گیرند که این طرح در حال حاضر در همدان اجرا می‌شود.

صدور شناسنامه الکترونیکی سلامت برای دانش‌آموزان کلاس اولی

وی با اشاره به اینکه امسال شناسنامه سلامت به صورت الکترونیکی برای دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان صادر خواهد شد، عنوان کرد: در حوزه پیشگیری، غربالگری و معاینه و دیگر خدماتی که برای سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان انجام می‌شود، شناسنامه الکترونیکی صادر خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه متولیان بخش سلامت حساسیت ویژه‌ای به بخش دهان و دندان دارند، بیان داشت: مواد به کار گرفته شده برای بحث سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان از باکیفیت‌ترین مواد خواهد بود.

وی ابراز داشت: در طرح سلامت دهان و دندان خدمات مختلف فلورایدتراپی، جرم‌گیری و ترمیم دندان، وارنیش سیلندر و خدمات مختلف دیگر ارائه خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه یونیت دندانپزشکی سیار نیز در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته از بین 157 هزار دانش‌آموز ابتدایی 26 هزار نفر پایه اول بودند که زیر پوشش طرح سنجش قرار گرفتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار