ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: برخی‌ها فکر ‌و راه امام(ره) را نشناخته‌اند چرا که امام خمینی(ره) استکبارستیزی را شعار ابدی و اصلی انقلاب می‌دانستند.
کد خبر: ۴۳۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 03 June 2017
امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و با بیان اینکه امام راحل کمترین توهین و دهن کجی به اسلام را برنمی‌تافت اظهار داشت: زمانی که جبهه ملی در برابر لایحه قصاص اعلام راهپیمایی کرد امام(ره) وارد میدان شد و حکم ارتداد آنها را صادر کرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح  با  اشاره به توطئه جهانی سلمان رشدی علیه اسلام و قرآن خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در برخورد با سلمان رشدی تا مرز مبارزه با استکبار پیش رفت و آن فرمان تاریخی را صادر کرد.

خطیب نماز جمعه برازجان با بیان اینکه امام راحل قاطع در برابر دشمنان می‌ایستاد گفت: حضرت امام بارها اعلام کردند که اگر جهانخواران بخواهند در برابر دین  اسلام بایستند، ما تا آخر در برابر دنیای آنان می‌ایستیم و تا نابودی آنان از پای نمی‌نشینیم.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه امام راحل(ره) دارای غیرت ملی  بود تاکید کرد: بر خلاف ملی‌گراها که فقط شعار ملی‌گرایی سر می‌دانند، امام خمینی (ره) هرجا که احساس خطر در زمینه عزت و اقتدار ایران می‌کرد با شجاعت می‌ایستاد.

مصلح، استقلال طلبی در تمام ابعاد را از دیگر ویژگی‌های امام راحل دانست و خاطر نشان کرد: از همان زمانی که کاپیتوالاسیون  به عنوان سند اسارت ملی امضاء شد، امام راحل بشدت با آنان مقابله کرد که به ترکیه تبعید شد.

وی با بیان اینکه جشن‌های دوهزار و پانصدساله نوع رویکرد حضرت امام(ره) کاملا مشخص است افزود: استقلال فرهنگی، استقامت و پایداری در مقابل مستکبران عالم و سپردن مسئولیت به افراد انقلابی از دیگر ویژگی های حضرت امام راحل است.

امام جمعه برازجان با تاکید بر تبیین ویژگی‌های امام راحل به جامعه تصریح کرد: ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) که احیاء‌گر اسلام ناب محمدی(ص) در قرن اخیر است باید در ابعاد گوناگون در جامعه تبیین و ارائه شود.

مصلح با بیان اینکه صحت انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تایید شد خاطر نشان کرد: فصل‌الخطاب بودن نظر شورای نگهبان در انتخابات 29 اردیبهشت یک اصل مهم است و این در حالی است که اگر تخلفاتی وجود دارد، باید از طریق مراجع قضایی پیگیری و با متخلفان برخورد قاطع شود.

امام جمعه برازجان، ضعف نظارت، رکود  و  نبودن اشتغال را یکی از معضلات جامع دانست و افزود: بعضا سودجویی و زیاده‌خواهی عده‌ای شاهد هستیم که افراد پول‌های خود را به افراد ، موسسات مالی و شرکت‌های هرمی می‌سپارند و این شرکت ها و موسسات مالی گاهی با فعالیت‌های غیرسالم و مشکوک با ورشکستگی سبب زیان به مردم می‌شوند.

خطیب نماز جمعه عسلویه: افراد انقلابی دل در گرو انقلاب دارند

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با تسلیت 14 خرداد سالروز ارتحال جانسوز امام راحل(ره) بر باشکوه برگزار کرد مراسم سالگرد امام راحل را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: امام راحل دارای ویژگی‌ها و آموزه‌های فراوانی است که باید آحاد جامعه از این ویژگی‌ها درس بگیرند.

حجت‌الاسلام سید‌علی هاشمی‌نژاد با تاکید بر این نکته که اندیشه و سیاست امام راحل باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد گفت: امام راحل با قیام انقلاب اسلامی، دگوگونی  مهمی در جهان ایجاد کرد که تمام محاسبات و معادلات جهانخواران را بر هم زد.

خطیب نماز جمعه عسلویه با بیان اینکه باید اندیشه و تفکر انقلابی امام راحل در جامعه ترویج شود خاطر نشان کرد: برخی‌ها فکر ‌و راه امام(ره) را نشناخته‌اند چرا که امام خمینی(ره) استکبارستیزی را شعار ابدی و اصلی انقلاب می‌دانستند.

هاشمی نژاد با گرامیداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد که امام راحل آن را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد افزود: قیام 15 خرداد واکنشی از احساسات عمیق مذهبی ملت ایران  بود که می‌خواستند ظلم و ستم در ایران ریشه‌ کن شود.

امام جمعه عسلویه با تاکید بر توجه به حرکت‌های انقلابی و فرهنگ انقلابی افزود: افراد غیر انقلابی در  کشور محدودند، هرکس در چارچوب انقلاب است، انقلابی است.

وی با بیان اینکه  افراد انقلابی دل در گرو انقلاب دارند گفت: برخی انقلابی هستند ولی بی‌بصیرت یا کم بصیرتند که تعداد آنها هم کم نیست.

امام جمعه عسلویه خواستار بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهر عسلویه شد و تاکید کرد: برخی شهروندان از عدم دریافت قبوض تعرفه آب گلایه‌ دارند که لازم است مسئولان در این زمینه تدبیر کنند.

خطیب نماز جمعه دیلم: با فرصت‌سازی‌ها فرصت سوزی‌ها از بین برود

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با تاکید  بر توجه به تقوا در همه عرصه‌های زندگی و جامعه اظهار داشت: یکی از لوازم جامعه اسلامی تقوای سیاسی برای عوام و خواص است.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری  با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات 29 اردیبهشت افزود: مردم با حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، شکوه دیگری از عظمت نظام اسلامی و ملت ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

خطیب نماز جمعه دیلم، با بیان اینکه حضور 73 درصدی ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت جلوه‌ای از مردم سالاری دینی بود گفت: این حضور افتخاری برای ملت ایران به عنوان رمز اقتدار ایران بود که سبب استحکام جایگاه رهبر معظم انقلاب، با وجود تبلیغات بیگانگان شد چراکه مردم با این حضور به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه پیروز انتخابات 29 اردیبهشت رهبر معظم و ملت ایران بود به انتخابات شوراهای اسلامی پرداخت و خاطر نشان کرد: مردم باید قدر فرصت‌ها بدانند و با فرصت سازی، فرصت‌سوزی‌ها را از بین ببرند.

امام جمعه دیلم با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل با تاکید بر باشکوه برگزار شدن مراسم 14 خرداد افزود: پس از ارتحال ملکوتی امام(ره) نمایندگان ملت در مجلس خبرگان با حرکتی مدبرانه حضرت امام خامنه‌ای را  در مقام، رهبر انقلاب و جانشین امام راحل انتخاب و معرفی کردند.

حسینی‌بوشهری به قیام ملت ایران در 15 خرداد سال 42 اشاره کرد و افزود: واقعه و قیام 15 خرداد که نقش مهمی در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت باید به جامعه تبیین شود.

وی با محکوم کردن حرکت تروریستی در افغانستان بیان کرد: در این حادثه صدها نفر بیگانه کشته و مصدوم شدند که این عمل وحشیانه محکوم می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار