مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر پرورش میگو است که در این راستا پرورش دهندگان میگو ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن میگو به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر کردند.
کد خبر: ۴۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 30 May 2015
تابناک بوشهر: مرتضی بحرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از آغاز اجرای فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاوی استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: اکنون بیماری تب برفکی در استان بوشهر کنترل شده است و تمامی برنامه‌ها برای پیشگیری از بروز احتمالی این بیماری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت گاوی در مقابل تب برفکی تصریح کرد: تعداد دام‌های سنگین مورد نظر برای واکسینه شدن بر ضد بیماری تب برفکی حدود 20 هزارراس دام است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه 20 تیم  در اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی مشارکت دارند گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو استان بوشهر همزمان با سراسر کشوردر قالب 20 اکیپ واکسیناسیون بخش دولتی و خصوصی در این استان آغاز شده است.

بحرانی با اشاره به تبعات تب برفکی خاطرنشان کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های پر خسارت در دامداری است که دهان و سم دام را درگیر می‌کند.

وی افزود: زمان بهبودی دام‌های درگیر شده با  تب برفکی حدود دو ماه است که منجر به از دست رفتن بخش عمده‌ای از گوشت بدن دام‌ها می‌شود و زمان بازگشت آن طولانی مدت است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: بیماری تب برفکی با درگیر کردن دهان دام‌ها اجازه تغذیه را از آن‌ها گرفته و منجر به ضرر و زیان دامدار می‌شود.

بحرانی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر پرورش میگو است تصریح کرد: در اجرای این طرح بوشهر دارای با کیفیت‌ترین تولیدات است که به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادر کنندگان میگو دارای کد اتحادیه اروپا هستند افزود: میگوی پرورشی که از استانداردهای مختلف برخوردار است به کشورهای مختلف صادر می‌شود بگونه‌ای که امسال پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر 11 هزار 400 تن میگو به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر کردند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار