سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس سراسر استان مرکزی در 18 اسفند خبر داد و گفت: این جشن 19 اسفند در پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان و 20 اسفند در مساجد و مصلی‌های سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 01 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، عدالت بهرامی سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری پیرامون جشن نیکوکاری با اشاره به نزدیک بودن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: جشن نیکوکاری به مدت سه روز در پایگاه‌های مستقر سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود که این جشن 18 اسفند در مدارس سراسر استان مرکزی، 19 اسفند در پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان و 20 اسفند در مساجد و مصلی‌های سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

بهرامی افزود: 14 اسفند سال 57 امام (ره) دستور دادند در راستای محرومیت زدایی کمیته امداد تاسیس و شروع به فعالیت کنند و امروز با 3 دهه تجربه کاری با رویکرد اسناد بالا دستی از جمله سند چشم انداز 20 ساله و اساسنامه امداد حضرت امام(ره) برای سومین بار مورد بازنگری مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی توانمند سازی خانواده ها، توسعه مشارکت مردمی و چابک سازی ساختار سازمانی را اهم سیاست های راهبردی خواند و افزود: در بحث توانمند سازی ما خادم 44 هزار و 828 خانوار با نفراتی بالغ بر 81 هزار و 816 نفر که بخشی به صورت مستمری بگیر و بخشی هم از چند خدمت از خدمات ما استفاده می‌کنند.

بهرامی تصریح کرد: در زمینه توانمند سازی بیش از 10 درصد خروجی داشتیه ایم و هر ساله هم استان شاهد برگزاری جشن خودکفایی با حضور مسئولان کشوری و استانی است.

وی موضوع ورودی و خروجی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ورودی و خروجی با هم تناسب ندارند و میزان ورودی بیشتر است زیرا در این مورد امداد نمیتواند هیچ نقشی ایفا کند، ورودی در جای دیگری تولید و بعد به عنوان یک آسیب وارد مجموعه امداد می‌شود که امداد میزبان این هدیه نامبارک می‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث مددکاری خاطر نشان کرد: مددکاران باید نیازها را شناسایی کنند مددکار باید خانواده ها را پالایش کند و تشخیص دهد کدام یک شامل توان مدسازی می‌شوند و مددکار است که باید یک پروسه زمانبندی ورود و خروج از چرخه حمایت با ارائه بسته خدمتی معنادار داشته باشند و تعریف کنند.

بهرامی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در 11 ماهه سپری شده سال 95 مبلغی بالغ بر 708 میلیارد و 660 میلیون و 473 هزار ریال پرداختی به مددجویان سطح استان  در قالب خدمات بلاعوض، وام قرض‌الحسنه و پرداختی با عوض داشته است.

وی ادامه داد:  مبلغ 221 میلیارد و 732 میلیون و 178 هزار ریال در قالب وام‌های قرض‌الحسنه با مبالغ پنج میلیون تومانی در حوزه ی تامین معیشت خانواده‌ها و با مبالغی بالاتر در راستای ایجاد اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی میزان کل پرداختی های سطح استان مرکزی را مورد بررسی قرار داد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استان مرکزی تاکنون بالغ بر 70 میلیارد تومان خدمات ارائه کرده است که از این میزان حدودا 5 میلیارد و 48  میلیون پرداختی بلاعوض، 5 میلیارد و 22 میلیون  پرداختی قرض‌الحسنه باعوض و میزان 26 میلیارد تومان توسط خیران مساعدت شده است.

بهرامی در ارتباط با منابع تامین اعتبار خاطر نشان شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) 4 منبع تامین اعتبار دارد، عنایات مقام معظم رهبری که در ابتدای هر سال و مناسبات متفاوت که شامل کمیته امداد می‌شود، اعتبارات دولتی که در قالب لایحه و بودجه سالانه تعیین می‌شود، کمک‌هایی که از مجامع اقتصادی تحت عنوان مجامع تولیدی با رویکرد اقتصادی فعالیت دارند و کمک‌های مردمی که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کمیته است منابع تامین اعتبارات این نهاد هستند.

وی همچنین به تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اشاره کرد و افزود: تاسیس صندوق قرض‌الحسنه ولایت یکی از رویکردهای کمیته به‌منظور گسترش حمایت‌های مردمی بود که به صورت اسلامی اداره می‌شود و بخشی از اعتبارات آن توسط خود امداد گذاشته شده است اما منتظر کمک خیرین نیز است.

وی بیان کرد: جشن نیکوکاری به مدت سه روز در پایگاه‌های مستقر سراسر استان مرکزی برگزار می‌شود که این جشن 18 اسفند در مدارس سراسر استان مرکزی، 19 اسفند در پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان و 20 اسفند در مساجد و مصلی‌های سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

/انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار