حجت‌الاسلام علی پناهی:
حجت‌الاسلام علی پناهی با اشاره به سابقه تاریخی جنایات برخی از اعضای اصلی سازمان ملل متحد گفت: کشورهایی که بیشترین ادعای حقوق بشر را دارند بر اساس آمار رسمی بیشترین تولید و صادرات سلاح به کشورهای جهان را به نام خود ثبت نموده اند.
کد خبر: ۳۴۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 14 December 2016
حجت‌الاسلام علی پناهی پژوهشگر حوزه علوم سیاسی در گفتگو با تابناک زنجان با اشاره به دلایلی بی اعتمادی به غرب در اذهان اندیشمندان و متفکران جهان از جمله در کشورهای اسلامی گفت: در دنیای فعلی که متشکل از حدود 200 کشور است امروزه پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بیشترین صادرات سلاح را به سایر کشورها را دارند آنهم در حالی که خصوصا اعضای اروپایی و آمریکایی ادعای تلاش برای صلح در سراسر جهان را دارند

وی افزود: وظیفه این کشورها ایجاد صلح در سایر نقاط جهان است اما وقتی بصورت منصفانه به عملکرد سازمان ملل متحد بعد از جنگ جهانی دوم تا به امروز نگاهی گذرا می اندازیم، مشاهده می کنیم که سازمان ملل برای پیشبرد اهداف خودشان ایجاد کردند.

پناهی با باین اینکه بی ثباتی در جهان منبع درآمد قدرتهای بزرگ جهانی از جمله آمریکا است ادامه داد: اگر به تمام بحرانهای حال حاضر جهان نگاهی داشته باشیم در می یبایم که پای آمریکا و متحدانش در همه این ناآرامیها در میان است.

وی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ضربه زدن به ایران با ایجاد اتاق‌های فکر ابراز کرد:پس از آمریکا در بین کشورهای اروپایی فرانسه و انگلیس بیشترین شیطنت‌ها را در برجام انجام دادند.

این صاحب نظر با بیان اینکه فرانسه و انگلیس در طول تاریخ اقدامات خصمانه‌ای علیه ایران انجام داده اند، یادآور شد: فرانسوی‌ها با انتقال خون‌های آلوده به ویروس ایدز برای صهیونیست‌ها خوش رقصی کردند.

وی با تاکید بر سابقه سیاه فرانسه در حمایت از نفاق و تروریسم گفت: چگونه از فرانسه ای که حامی و پشتیبان گروهک منافقین است می توان انتظار داشت که در شرایط حال حاظر جهان اقدامی در راستای تامین منافع ملت ایران بردارد!

حجت‌الاسلام پناهی با اشاره به نقش فرانسه در فتنه 88 خاطرنشان کرد: در فتنه 88 فعالیت‌های زیادی در سفارت فرانسه علیه ایران انجام شد و حتی خط دهی‌هایی نیز به سران فتنه از طرف آنها صورت می‌گرفت.

وی به حمایت فرانسه از سران گروهک منافقین اشاره کرد و افزود: این کشور با تمام توان از گروهک منافقین حمایت می‌کند.

این پژوهشگر و صاحب نظر حوزه علوم سیاسی با تاکید براهمیت آگاهی جامعه نسبت به تهدیدات و خطرات روابط  کورکورانه و دوستانه با دشمنان تاریخی ملت ایران از جمله آمریکا اظهار داشت: اگر برخی مسئولان بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار می داد و مطالعات تاریخی مناسبی داشتند هرگز برجام با امید به کسب دوستی آمریکا و اکنون نقض برجام صورت نمی گرفت لذا پس از این باید در مسائل راهبردی و سیاسی هوشیارانه و با بصیرت بیشتر با جهان تعامل داشت و مواظب دسیسه های دشمنان انقلاب و اسلام بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار