معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: وضعیت وصولی ها نشان می‎دهد که 99 درصد هزینه ها پرسنلی بوده است که با افزایش ناشی از احکام در تیرماه شاهد افزایش 46 میلیارد تومانی در پرداخت هزینه های پرسنلی مواجه بوده ایم.
کد خبر: ۳۴۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 14 December 2016
بدون شک آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان های تاثیرگذار بر توسعه کالبدی و معنوی هر جامعه است و در کشور ما نیز مجموعه آموزش و پرورش بدلیل بر دوش کشیدن مسئولیت خطیر تربیت و پرورش سرمایه های اجتماعی آینده کشور از اهمیت و منزلت خاصی در بین افکار عمومی برخوردار است.

اما باید این واقعیت را نیز پذیرفت که آموزش و پرورش در صورتی می تواند زمینه ساز رشد و تعالی جامعه گردد که علاوه بر داشتن نیروهای توانمند و متعهد دارای برنامه ریزی کارآمد و بودجه مناسب باشد و طبعا در صورت نقصان هر کدام آموزش و پرورش در عرصه عمل به ماموریت های ذاتی خود با چالش های متعددی روبرو خواهد شد.

بطور مثال امروز بر کسی پوشیده نیست که مجموعه آموزش و پرورش از لحاظ بودجه و اعتبارات مالی با مشکلات متعددی روبرو است و این مشکلات موجب شده است تا روز به روز از کیفیت خدمات آموزشی رایگان کاسته شده و خانواده ها خواهی یا نخواهی برای بهره مندی فرزندانشان از خدمات مطلوب آموزشی راهی مدارس غیر دولتی شوند ! 

البته نباید از این نکته نیز غافل شد که قشر فرهیخته فرهنگیان که مجموعه آموزش و پرورش را تشکیل می دهند همیشه مورد طمع احزاب و گروهها بوده اند و لذا در هر دولت به شکلی برای همراه کردن بدنه فرهنگیان با جریان فکری مدنظر دولت وقت سیاست هایی به اجرا در آمده است که آسیب برخی از آنها تا سالها پیکره آموزش و پروش را رنجانده است.

بطور مثال روز گذشته «موج رسا» به نقل از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جلسه شورای آموزش و پروش استان زنجان نوشتند: اقداماتی که در اموزش و پرورش انجام شده در تنگناهای مالی انجام شده است و کیفیت آموزش معطل محدودیت منابع نشده است.

یعقوبعلی عبادی افزود: نگاه اجمالی به وضعیت وصولی ها نشان می‎دهد که 99 درصد هزینه ها پرسنلی بوده است که با افزایش ناشی از احکام در تیرماه شاهد افزایش 46 میلیارد تومانی در پرداخت هزینه های پرسنلی مواجه بوده ایم.

با توجه به این آمار می توان نتیجه گرفت که دیگر توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی از اولویت نظام آموزش و پرورش خارج شده است والا نباید تنها 1 درصد از بودجه های این نهاد در مصارف دیگری جز هزینه های پرسنلی مصرف گردد.

لذا لازم دیده می شود تا از وزیر آموزش و پرورش و سیاستگذارن این مجموعه عظیم و ارزشمند سوال شود که چرا بودجه ها و اعتبارات این نهاد تنها متمرکز بر تامین مالی پرسنل است و کمتر به حمایت از طرح های توسعه ای و حمایتی توجه شده است.

دیدگاههای خود را در این زمینه با تابناک زنجان مطرح نمایید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار