ارتش سوریه اعلام کرد: با بیرون راندن گروه های تروریستی از آخرین پایگاه های خود در شرق حلب، این شهر آزاد شد. با این حال درگیری های پراکنده ای در بخشی از این شهر آزاد شده مخابره شده است.
کد خبر: ۳۴۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 13 December 2016
به گزارش تابناک یزد، به نقل از شبکه خبر، آخرین خبرها از شرق حلب حاکیست: حدود 800  تروریست در محاصره نیروهای سوریه هستند و نبرد همچنان ادامه دارد. برخی منابع آگاه از درخواست برقراری آتش بس از ساعت 9 امروز به وقت محلی  خبر داده اند، اما اعلام کردند: ارتش این مسئله را قبول نکرده و به حملات خود به تروریست های تکفیری ادامه می دهد. همزمان با پیروزی های چشمگیر نیروهای سوری، مردم حلب در این شهر به جشن و شادمانی پرداختند.
همزمان با شکست سنگین تروریستها در حلب،  گروه های تکفیری یکدیگر را به خیانت متهم می کنند. گزارشهایی نیز از فرار تروریستها در کوچه ها و تونلهای جنوب شهر حلب حکایت دارد. نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت اشغال تروریستها را در شرق حلب محاصره و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر آغاز کردند.
در حالی که عملیات ارتش سوریه برای آزاد سازی کامل شرق حلب به مرحله پایانی نزدیک شده، شبکه های حامی تروریستها جنگ روانی شدیدی را ضد دولت و ارتش سوریه آغاز کرده اند. شبکه الحدث مدعی اعدام گسترده غیر نظامیان در حلب شد. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل هم در یک موضعگیری جانبدارانه، درباره گزارش های دروغین کشتار غیرنظامیان سوری در حلب ابراز نگرانی کرد. اما «استفان دوجاریک» سخنگوی بان کی مون گفت: سازمان ملل نمی تواند صحت این گزارش ها را تایید کند. مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از نشست وزیران این اتحادیه در بروکسل گفت: بحران سوریه تنها از طریق سیاسی و تقسیم قدرت در دمشق و توقف درگیری ها پایان می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار