معاون فرهنگی مدیرکل ورزش و جوانان همدان از دستگاه های استان خواست تا در تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان فضای مجازی همکاری کنند.
کد خبر: ۳۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 12 May 2015
معاون فرهنگی مدیرکل ورزش و جوانان همدان خواستار تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان فضای مجازی با کمک دیگر دستگاه‌ها شد.

به گزارش فارس ، اسد‌الله ربانی‌مهر در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: سازمان‌ها در خصوص فعالیت در حوزه جوانان در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سایر بخش‌ها همواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای سه طرح پژوهشی در سال گذشته گفت: این طرح‌ها در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد، اوقات فراغت و ازدواج اجرا شد.

معاون فرهنگی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: دو جلسه نیز در خصوص فضای مجازی با حضور اساتید دانشگاه و پلیس فتا به منظور ارتقای سطح آگاهی و شناخت از فضای مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروزه هم فرصت است و هم تهدید، گفت: فضای مجازی دارای ویژگی‌هایی چون فرازمانی و فرامکانی بودن و دستیابی آسان است.

ربانی‌مهر استفاده‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند در کشور را بیش از 8 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: به دلیل جذابیت و تنوع فضا‌های مجازی هر روز شاهد افزایش آمار کاربران این گونه فضا‌ها هستیم.

وی با اشاره به استفاده درست از فضا‌ی مجازی تصریح کرد: در کشور‌های توسعه‌یافته کاربران از فضا‌ی مجازی برای کارآفرینی، افزایش اطلاعات و تجارب مالی استفاده می‌کنند که این تفکر باید در کاربران داخلی نیز شکل بگیرد.

معاون فرهنگی مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه بیشترین جامعه کاربران فضا‌ی مجازی، ایرانیان به وی‍ژه جوانان هستند، گفت: بر اساس آمار وزارت ورزش و جوانان 89 درصد کاربران ایرانی، 19 تا 35 سال هستند که 77 درصد از رایانه شخصی، 26 درصد از تلفن همراه و 16 درصد نیز از طریق کافی‌نت‌ها و سایر موارد با فضا‌ی مجازی در ارتباط هستند.

ربانی‌مهر افزود: 36 میلیون نفر نیز از نرم‌افزار وایبر استفاده می‌کنند که هدف این نرم‌افزار استفاده جاسوسی از اطلاعات کاربران است.

وی ادامه داد: تاکنون 14 کشور استفاده از وایبر را توسط کاربران ممنوع کردند که آخرین کشور در این اقدام کشور مصر بوده است.

ربانی‌مهر افزود: ایران، آمریکا و تایلند به ترتیب بیشترین تعداد کاربران را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

وی راهکار‌ استفاده درست از فضا‌ی مجازی را فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و سوق دادن جوانان به کسب و کار دانست.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: همچنین سیاست‌گذاری، آسیب‌شناسی و بستر‌سازی اشتغال جوانان در کاهش استفاده نادرست از فضا‌های مجازی موثر خواهد بود.

وی بیان داشت: انجام کار‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها، توجه به اوقات فراغت جوانان و تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان فضای مجازی از سوی موسسه نور‌الرضا و اداره‌کل ورزش و جوانان استان از جمله انتظارات این سازمان از سایر سازمان‌های مرتبط است.

معاون فرهنگی مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه اصلی‌ترین راهکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد ارائه می‌شود، تصریح کرد: در سمن‎هایی که امسال کار خود را آغاز کرده‌اند، بحث فضای مجازی مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته جوان بیان داشت: معاونت فرهنگی امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان برنامه‌های ویژه‌ای را در هفته جوان برگزار خواهد کرد.

ربانی‌مهر تاکید کرد: امسال برنامه‌های هفته جوان با شعار «جوان‌باوری و جوان‌یاوری» و محوریت معرفی شخصیت حضرت علی‌اکبر (ع)، توجه جامعه، مردم و مسئولان به جوانان، ایجاد شادابی و نشاط در جوانان و تکریم جوانان برتر استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: معرفی و تجلیل از «شهید محمود شهبازی» دانشجوی دانشگاه علم و صنعت به عنوان جوان برتر شهید نیز از برنامه‌های شاخص هفته جوان در استان خواهد بود.

معاون فرهنگی مدیرکل ورزش و جوانان همدان برگزاری برنامه‌ها را با مشارکت اداره‌کل ورزش و جوانان، مردم و سمن‌ها عنوان کرد و گفت: 23 مراسم جشن در هفته جوان در هفت نقطه شهر با همکاری سمن‌ها برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم برگزاری برنامه‌ها را به جوانان واگذار کنیم تا شاهد حضور پرشور جوانان و فعالیت این قشر عظیم در بخش فرهنگی باشیم.

معاون فرهنگی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: در هفته جوان 23 مراسم جشن و 55 برنامه در سطح استان با حضور جوانان به صورت گسترده برگزار خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار