امام جمعه شهرستان بدره؛
حجت الاسلام والمسلمین سیدروح اله زمانی موسوی در خطبه های نماز جمعه گفت:امروز ایران قدرت تاثیرگذار و دست برتر منطقه است وبا قدرت و دقت تحولات اطراف کشور رارصد می کند.
کد خبر: ۳۳۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 18 November 2016

به گزارش تابناک ایلام؛امام جمعه بدره اظهارکرد:یکی از اتفاقات مهم در عراق نبرد موصل است که سرنوشت آن ازجهات مختلف برمعادلات منطقه وجهان تاثیر گذار است وکشورهای زیادی آن را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه موصل کانون اصلی داعش درعراق است گفت :نبرد موصل قابل مقایسه با هیچکدام از نبردهای قبلی نیست و این شهر سنی نشین به خاطر اینکه کانون اصلی داعش بوده و خواستگاه افراد زیادی از حزب بعث عراق نیز بوده است و همچنین بخاطر وجو منابع غنی نفت ، اهمیت زیادی برای سیاستمداران این کشور دارد.

زمانی موسوی درادامه گفت : ایران بواسطه همسایگی و ترکیه به خاطر سیاست استعمارگرایانه تاریخی خود درقبال این شهر به تحولات موصل نگاه می کنندواین درحالی است که آمریکا وغربی ها برای حفظ سیاست تجزیه گرایانه خود درعراق ومنطقه بدنبال حفظ پایگاه داعش هستند.

خطیب جمعه بدره بااشاره به اربعین سالار شهیدان افزود:شور واحساسات زیبایی درایران و عراق شکل گرفته که کلمات از نوشتن آنها ودوربین ها از ثبت شان عاجز مانده اندکه تنها جابر تاریخ را به میلیون ها جابر بدل ساخته اند که باید به این موج عظیم آفرین گفت.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی موسوی درادامه گفت :این امر یک حرکت مردمی است و مردم و مسئولین شهرستان و آنهایی که نتوانسته اند به هردلیل به کربلا بروند، باید همچون سال های گذشته در خدمات رسانی به زائرینی که مسیر بدره را انتخاب می کنند به نحو مطلوب و شایسته اقدام نمایند.

امام جمعه بدره اظهارکرد:خطوط نورانی حرکت زوار از گوشه گوشه کشور به سمت کربلا فضا را عطر آگین کرده و مردم با وجود تمام مشکلات و سختی ها به عشق سالار شهیدان و ائمه اطهار درحرکتند .

زمانی موسوی در ادامه سلسله مباحث آسیب های خانواده نیزگفت :زندگی زوجین مخصوصا زوجین جوان نیازمند همفکری و همیاری اطرافیان است ولی نصیحت ها ومشاوره ها باید علمی و راهگشا باشند و نه پند هایی شخصی و غرض ورزانه و دخالت جویانه که آسیب های زیادی به کانون خانواده وارد می کند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار