دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی اعلام کرد: ۱۰۰ مقاله در این کنگره از سوی هیات داوران پذیرفته شده که از این تعداد ۶۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مورد هم به صورت پوستر در این کنگره ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 14 November 2016
به گزارش تابناک یزد،علی‌اکبر جعفری ندوشن با بیان این خبر گفت: در این کنگره آخرین دستاوردهای فقهی، حقوقی و اخلاقی در این حوزه از سوی اندیشمندان و صاحب‌نظران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که دارای ۱۲ امتیاز بازآموزی برای پزشکان و سایر کارشناسان رشته‌های علوم پزشکی است.

وی با بیان این که در کنگره یاد شده پزشکان، حقوقدانان و متخصصان ژنتیک از داخل و خارج از کشور حضور دارند، اظهار کرد: ۱۰ نفر از مهمانان از کشورهای عراق، فرانسه، لبنان و ترکیه هستند.

وی با اشاره به محورهای کنگره گفت: حقوق در پژوهش‌های ژنتیک، ژنتیک پزشکی و چالش‌های حقوقی آن و مهندسی ژنتیک و پیامدهای حقوقی آن از جمله محورهای این کنگره است.

جعفری ندوشن گفت: این کنگره با همکاری دانشگاه یزد و دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و شهید صدوقی یزد و حمایت گروه پیشگامان کویر برگزار می‌شود.

این عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه یزد افزود: انتخاب استان یزد برای برگزاری این کنگره به دلیل فضای علمی و دانشگاهی شناخته شده این استان در حوزه دانش پزشکی بویژه علم ژنتیک و موضوعات مربوط به ناباروری است که در حال حاضر به عنوان قطب علمی کشور در این حوزه‌ها شناخته می‌شود.

به گفته‌ی وی، تعامل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به عنوان دانشگاه ممتاز در عرصه‌های نوآوری‌های ژنتیکی و دانشگاه یزد که با هیات علمی متخصص در این زمینه، پیشرو در بنیانگذاری رشته‌های نوین حقوق پزشکی و حقوق زیست فناوری است و می‌توان زمینه پژوهش‌های اساسی و گره‌گشایی علمی در این موضوع را فراهم کرد.

چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی با امتیاز بازآموزی در محل دانشگاه یزد برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار