عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که عنوان می‌شود مالک علاء الدین به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است، گفت: در این صورت باید دست نگه‌داریم که حکم دیوان عدالت اداری صادر شود.
کد خبر: ۳۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 09 May 2015
اقبال شاکری در گفت‌وگو با فارس، درباره علت تاخیر در اجرای حکم طبقه 7 پاساژ علاءالدین اظهار داشت: هنگامی که حکم ماده 100 قطعی می‌شود به اجرای احکام می‌رود که پروسه آن نیز مدت زمانی طول می‌کشد.

وی ادامه داد: در کل براساس آمار و گزارش‌هایی که داریم ضریب اجرای احکام ماده 100 بسیار پایین است به خصوص در پروژه‌هایی که تکمیل شده و یا در حال بهره‌برداری است.

شاکری افزود: هنگامی که کمیسیون ماده 100 حکمی را صادر می‌کند باید انجام شود ولی گاهی به توافقاتی می‌رسد که برای کمیسیون ماده 100 و اجرای احکام خوب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: هنگامی که حکم ماده 100 قطعی و صادر می‌شود مالک می‌تواند به دیوان عدالت اداری مراجعه کند و نقض حکم را بگیرد که این موضوع پرونده را وارد تجدیدنظر می‌کند و پروسه آن نیز باید طی شود.

وی گفت: در طبقه 7 پاساژ علاءالدین چندین تیغه آن برداشته شده و به مالک نیز ابلاغ شده است که مابقی اقدامات برچیده شدن طبقه 7 را انجام دهد و در صورتی که مالک به تعهدات قانونی خود عمل نمی‌کند باید شهرداری با حکم دادستانی وارد عمل شود.

شاکری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا توافق در پروژه علاءالدین امکان‌پذیر است گفت: این پروژه به دلیل این که رسانه‌ای شده است و اجرای حکم آن قطعی است توافق امکان‌پذیر نیست مگر اینکه حکمی فراتر از ماده 100 در این خصوص صادر شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که علت تعلل شهردار منطقه در این خصوص چیست گفت: در این خصوص در صحن علنی شورا نیز چندین بار تذکراتی داده شد و از شهرداری تقاضا می‌کنیم این حکم را اجرایی کند و اگر از فرصتی که به مالک برای برچیده شدن طبقه 7 داده شده می‌گذرد شهردای می‌تواند خود وارد عمل شود. 

وی با اشاره به این که عنوان می‌شود مالک به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است گفت: در این صورت باید دست نگه‌داریم که حکم دیوان عدالت اداری صادر شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار