تابناک زنجان گزارش می دهد;
در نظام مدیریت شهری زنجان شاهدیم که برخی از اعضاء در کنار تعامل خوب و مناسب با اصحاب رسانه اقدام به ایجاد کانال های ارتباطی در شبکه های اجتماعی و مردم پایه نموده اند تا از طریق این ظرفیتها بهتر و پویا تر با شهروندان ارتباط داشته باشند اما این سوال مطرح است که مواهب این اقدام چیست و چگونه می توان بر مزیت های آن افزود.
کد خبر: ۳۲۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 04 November 2016
بدون تردید تاریخ دیوان سالاری و نظام اداری کشور اثبات نموده است که هر سازمان و نهادی درصورت بروز اشكالات و جو نامساعد سازماني، موفق به ارايه خدمات مطلوب نمي شوند که نتیجه مستقیم آن در صورت عدم مدیریت درست و فقدان تعامل مناسب با مخاطبین و افکار عمومی چیزی جز از دست رفتن اعتماد عمومی و حتی نارضايتي كاركنان بدنه آن مجموعه نخواهد بود.

طبعا برای غلبه بر این گونه مشکلات لازم است که یک رویکرد هوشمندانه و مديريت پاسخگو در هر سازمان و نهاد جهت شناسايي و از ميان برداشتن اشكالات و خطاهاي انساني و نيز خشنود ساختن ذينفعان از راه پاسخگويي و تدبير منطقي مهیا گردد.

لذا لازم دیده می شود که مدیر یا اعضای ارشد هر سازمان براي بروز احتمالي هرگونه مشکل آمادگي داشته باشند و براساس مباني مديريت، آموزش روش هاي پاسخگويي به انتقادات و شكايات در سازمان مطبوع خود به خوبی با ذی نفعان ارتباط برقرار کرده و به مسائل و انتقادات و شکواییه های مطرح شده از سوی آنها پاسخ دهند.

با توجه به آن چه بیان شد بدون شک مجموعه مدیریت شهری در هر کلان شهری به عنوان یکی از پر چالش ترین نهاد ها شناخته می شود زیرا برخلاف هر نهاد دیگری باید در حوزه های مختلفی به خیل عظیمی از شهروندان پاسخگو باشد و رضایت آنها را جلب نماید در حالی که سایر نهادها کمتر با چنین مسائلی روبرو می باشند.

ار این رو یک مدیر شهری چه در قامت شهردار و چه در قامت اعضای پارلمان شهری باید در هر حال مسلط به توان پاسخگویی و ارتباط با افکار عمومی باشد و هر چه این ارتباط صمیمی تر و بدون تشریفاتتر باشد طبعا رضایت بیشتری را برای افکار عمومی به همراه خواهد داشت.

با نظر به رشد و توسعه فناوری های نوین ارتباطی امروز دیگر مرزهای جغرافیایی از میان برداشته شده و در صورت پیاده سازی زیرساختهای مناسب برخلاف گذشته شهروندان نیاز به مراجعه حضوری به مسئولین منتخب خود در عرصه مدیریت شهری نخواهند داشت با این حال هنوز شاهدیم که ساختار حلزونی بروکراسی حاکم بر نظام اداری کشور به شکل موثر و قابل قبولی با فضای نوین و پر سرعت جهانی همسو نشده است اما بدون شک این عامل نمی تواند دلیلی برای عدم افزایش ارتباط بهتر و بیشتر با ارباب رجوع و شهروندان باشد زیرا امروز در سطوح عالی سیاسی و اداری کشور شاهدیم که برخی از مسئولین از طریق شبکه های اجتماعی و بدون واسطه با مردم و اصحاب رسانه در ارتباط اند که منافع مستقیم آن را هر دو سوی رابطه تحصیل می کنند.

 خوشبختانه در نظام مدیریت شهری زنجان نیز شاهدیم که برخی از اعضاء در کنار تعامل خوب و مناسب با اصحاب رسانه اقدام به ایجاد کانال های ارتباطی در شبکه های اجتماعی و مردم پایه نموده اند تا از طریق این ظرفیتها بهتر و پویا تر با شهروندان ارتباط داشته باشند.

البته این استقبال از ارتباط نزدیکتر با مردم خود دارای مواهبی از جمله پاسخگوتر شدن مسئولین نسبت به عملکرد های خود و همچنین شفاف سازی بیشتر فعالیت های صورت گرفته توسط ایشان نیز هست لذا لازم دیده می شود که تمام مردم و خصوصا اصحاب رسانه از مسئولینی که اقدام به ورود به شبکه های اجتماعی و ارتباط بهتر و مستقیم تر با مردم می نمایند تجلیل گردد زیرا تلاش ها در این زمینه منجر به افزایش اعتماد مردم به خادمین و مسئولین خود می شود.

در پایان لازم به ذکر است که سعید امیدی رئیس پیشین شورای اسلامی شهر زنجان در اقدامی ارزنده اقدام به راه اندازی یک کانال تلگرامی جهت ارتباط بهتر، مطلوبتر و آنی تر با شهروندان نموده است که این اقدام را می توان به عنوان الگویی مناسب برای سایر مسئولین استان مطرح نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار