به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی به ازای هر دانش‌آموز در استان همدان 43 صدم مترمربع معادل 43 سانتی‌متر است.
کد خبر: ۳۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 06 May 2015
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی به ازای هر دانش‌آموز در استان ۴۳ صدم مترمربع است که از میانگین کشوری پایین‎تر است.
به گزارش تسنیم ،عبدالله جعفری اظهار داشت: 85 سالن ورزشی دانش‎آموزی در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 9 استخر با پیشرفت فیزیکی میانگین 30 درصد و 40 سالن ورزشی نیز در دست ساخت هستند که برای تکمیل نیازمند تخصیص اعتبار هستند. وی افزود:  260 هزار دانش‎آموز در سطح مدارس استان همدان مشغول به تحصیل هستند که سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی به ازای هر دانش‌آموز در استان همدان 43 صدم مترمربع معادل 43 سانتی‌متر است که 17 سانتی‌متر آن فضای سرپوشیده است. معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سرانه ورزشی دانش‌آموزان همدان پایین‌تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: براساس برنامه پنجم توسعه باید هر دانش‌آموز در استان همدان به میزان 1.2 مترمربع معادل 120 سانتیمتر از فضای استاندارد ورزشی بهره‎مند شود. وی گفت: 850 معلم و مربی ورزش در سطح مدارس استان همدان فعالیت دارند و در مجموع 2 ساعت زنگ ورزش 7.5 درصد کل ساعات آموزشی یک دانش‌آموز از پایه اول ابتدای تا پایان دبیرستان را به خود اختصاص می‌دهد. جعفری بیان کرد: از آنجایی که 2 ساعت زنگ ورزش برای فعالیت‌های تربیت بدنی دانش‌آموزان کافی نیست برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه‎ای به صورت فوق‌ برنامه در مدارس از 26 مهر ماه سال گذشته آغاز شد و در هفته معلم امسال به کار خود پایان داد. وی افزود: مسابقات دورن مدرسه‌ای به عنوان المپیاد ورزشی دانش‌آموزی در رشته‎های ورزشی مجاز آموزشگاهی با مشارکت 100 ‌هزار دانش‌آموز در یک‌هزار مدرسه در سطح استان همدان برگزار شد که آئین اختتامیه این برنامه ورزشی در مناطق 19 گانه آموزشی در حال برگزاری است. معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: در راستای تحقق اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای 2 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی خریداری و در مدارس جامعه هدف توزیع شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار