کد خبر: ۳۰۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 27 September 2016
 معاون دانشگاه بین‌المللی قزوین با اشاره به لزوم توجه به احیای جاده ابریشم گفت: چین برای احیا جاده ابریشم ۴۰ میلیارد دلار در نظر گرفته است.
روح‌الله بیات شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح دومین جشنواره بین‌المللی عذای اکو-جاده ابریشم با اشاره به برنامه کشورهای مختلف برای احیا جاده ابریشم اظهار داشت: کشور چین برنامه‌ای با عنوان یک کمربند یک جاده دارد که 40 میلیارد دلار برای احیا و گسترش جاده ابریشم در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه مباحث مربوط به همگرایی‌های اقتصادی از دلایل احیای جاده ابریشم است عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا جاده ابریشم را به جاده صلح، توسعه پایدار و رشد اقتصادی تبدیل کنیم.

بیات به توجه ویژه کشورهایی همچون چین، روسیه و کره به جاده ابریشم اشاره و ابراز کرد: در این ایران نیز باید این نگاه تقویت شود.

معاون دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه به حضور تعداد قابل از دانشجویان چینی در این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: این دانشگاه ارتباطات خوبی را برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه ارائه تصویر خوب از شهر  در جذب گردشگر بسیار مهم است خاطرنشان کرد: حادثه مهم جشنواره ملی آش ایرانی نشانگر ارائه تصویر خوب از شهر زنجان است.

بیات با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان زنجان تصریح کرد: برپایی جشنواره‌های آش و غذای اکو-جاده ابریشم تصویر زنجان را بهبود می‌بخشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا فستیوال بین‌المللی غذای اکو به نام شهر زنجان ثبت شود تا همه ساله شاهد حضور کشورهای عضو اکو در زنجان و بهبود تصویر زنجان در جهان باشیم.

معاون دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان اینکه توجه به حمل و نقل در توسعه گردشگری نقش اساسی دارد عنوان کرد: پروازهای ارزان در این راستا می‌تواند برای رونق گردشگری موثر واقع شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار