در حالی که تنها 11 روز از معرفی رسمی آیفون 7 می‌گذرد شایعاتی در رابطه با عرضه و قیمت آن در ایران مطرح می‌شود که محدوده قیمتی برای این تلفن همراه از 3 میلیون تا 6 میلیون تومان است که البته قیمت رسمی آن کمتر از این ارقام است.
کد خبر: ۲۹۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 18 September 2016
11 روز پیش بود که اپل در یک مراسم همچون سال‌های گذشته جدیدترین محصولات خود را به بازار معرفی کرد که در این بین تلفن همراه آیفون 7، آیفون 7 پلاس و ساعت هوشمند اپل واچ 2 را رونمایی کرد.

در این مراسم اعلام شد که این سری از تلفن‌های همراه با حجم حافظه داخلی 32، 128 و 256 گیگابایت عرضه خواهد شد، در سایت رسمی این شرکت قیمت آخرین مدل از اپل با رنگ بندی مختلف اعلام شده است که قیمت سفید یا Silver آیفون 7 با حافظه داخلی 32، 649 دلار( که با توجه به قیمت دلار 3557 تومانی در روزجاری، دو میلیون و 308 هزار و 493 تومان)، آیفون7 128GB،  هفتصد و 49 دلار(دو میلیون و 664 هزار و 193 تومان) و آیفون7 256BG، هشتصد و 49 دلار(سه میلیون و 19 هزا رو 893 تومان) است.

همچنین قیمت اعلامی آیفون 7 پلاس 32GB،  هفتصد و 69 دلار(دو میلیون و 735 هزار و 333 تومان)، آیفون7 پلاس128GB، هشتصد و 69 دلار(سه میلیون و 91 هزار و 33 تومان) و آیفون7 پلاس 256GB ، نهصد و 69 دلار(سه میلیون و 446 هزار و 733 تومان) است.

با توجه به تبدیل دلار این محصولات پیش بینی اکثر افراد برای قیمت تقریبی آیفون‌های جدید در بازار ایران محقق می‌شود اما تجربه سال‌های گذشته نشان از آن دارد که در روزهای ابتدایی توزیع آیفون در ایران قیمت محصولات در حدود 6 میلیون تومان است که قیمت پیش فروش برخی از سایت‌ها تکرار اتفاقات سال‌های گذشته است.

همچنین برخی از قیمت‌های تقریبی که از سوی برخی فروشنده‌ها پیش بینی شده است برای آیفون 7  ۳۲ گیگابایت، ۳.۸۵۰.۰۰۰ تومان، آیفون 7 – ۱۲۸ گیگابایت ۴.۳۷۵.۰۰۰ تومان، آیفون 7 – ۲۵۶ گیگابایت ۴.۷۵۰.۰۰۰ تومان، آیفون 7 پلاس – ۳۲ گیگابایت ۴.۳۷۵.۰۰۰ تومان، آیفون 7 پلاس – ۱۲۸ گیگابایت ۴.۷۵۰.۰۰۰ تومان و آیفون 7 پلاس – ۲۵۶ گیگابایت ۵.۰۷۵.۰۰۰ تومان است.

البته این پیش بینی قیمت در حالی صورت می‌گیرد که در چند ماه گذشته اعلام شد واردات آیفون غیرقانونی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارائه خدمات پس از فروش، واردات و ثبت سفارش این تلفن همراه آمریکایی بیش از 10 شرکت را به سازمان توسعه تجارت معرفی کرد، شرکت‌هایی که اکثرا فعالیت خدمات پس از فروش در تجربه کاری آن‌ها به ثبت رسیده است.

بررسی سایت 9 شرکت از شرکت‌هایی معرفی شده در این زمینه نشان از آن دارد که اکثر این شرکت‌ها فروش محصولات آیفون را در دستور کار خود قرار نداده‌اند و حتی یکی از این شرکت‌ها هیچ نامی از ارائه خدمات یا فروش محصولات آیفون در سایت خود درج نکرده است.

در این بین اما تنها دو شرکت فروش محصولات آیفون را در دستور کار خود قرار داده‌اند که فروش اینترنی آن‌ها به طور کامل، غیر فعال است و تنها یک لینک برای پیش فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس در نظر گرفته‌اند که در آن سخنی از قیمت به میان نیامده، متصدی فروش آیفون یکی از این شرکت‌ها که خود را نماینده رسمی اپل آمریکا در ایران معرفی می‌کند و این در حالی است که اپل آمریکا هیچ یک از این شرکت‌ها را تائید نکرده و روح استیو جابز خبری از ارائه نمایندگی اپل از سوی وزارت صمت ایران ندارد، در پاسخ به این سوال که آیا فروش آیفون 7 انجام می‌شود، گفت: زمان دقیقی برای فروش آیفون از سوی شرکت اعلام نشده و برای این کار در سایت شرکت امکان پیش ثبت نام خرید وجود دارد.

وی همچنین قیمت دقیقی برای فروش محصولات آیفون 7 و 7 پلاس اعلام نکرد.

از سوی دیگر فروشنده یکی از این شرکت‌ها تاکید کرد: هیچ زمان دقیقی برای عرضه آیفون7 در ایران اعلام نشده و قیمت دقیقی برای آن وجود ندارد.

این فروشنده جوان گفت: هر فردی که قیمتی برای فروش آیفون 7 در ایران اعلام کند، دروغگو است.

در این رابطه عبدالحسین کریمی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های اجرایی مخابراتی، به میزان، گفت: به صورت رسمی حتی یک عدد از گوشی اپل 7 به کشور وارد نشده اما ثبت سفارش‌های این محصول در مراحل انتهایی قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک وارد بازار ایران خواهد شد.

وی اظهار کرد: قیمت واقعی این محصول در حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان است اما محصولاتی که به صورت قاچاق وارد کشور شده برای این محصول بازار کاذبی ایجاد کرده است و با عرضه کنندگان محصولات قاچاق برخورد خواهد شد.

البته نباید فراموش شود که طرح ریجستری در رابطه با مبارزه با قاچاق تلفن همراه در دست اقدام است و باید منتظر ماند و دید طرح برخورد با فروش گوشی های قاچاق ادامه پیدا می کند و یا در گذر زمان کمرنگ می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار