کمبود نیروی انسانی و مراقبان سلامت موجب شده در سطح روستاهای استان مدرسه مروج سلامت وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۲۹۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 06 September 2016
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کمبود نیروی انسانی و مراقبان سلامت موجب شده در سطح روستاهای استان مدرسه مروج سلامت وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، عبدالله جعفری، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی موجب نپرداختن به مدارس روستایی در زمینه برنامه مروج سلامت شده بود بنابراین از طریق خانه‌های بهداشت و دهیاران روستاها رصد بهداشتی این دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: این رویکرد آموزش و پرورش به مفهوم کوتاهی در عدالت بهداشتی مدارس نیست چرا که اهداف مدارس مروج سلامت را خانه‌های بهداشت و دهیاران پیگیری می‌کنند.

جعفری با اشاره به اینکه از سال 88 طرح مدارس مروج سلامت در کشور اجرایی شده است، افزود: این طرح برای نخستین‌بار در سال 88 با همکاری آموزش و پرورش و اداره بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 18 آموزشگاه آغاز به‌کار کرد.

وی درباره اهداف اجرا شدن این برنامه گفت: رسیدگی به بهداشت محیط، تغذیه، بهداشت روان، انجام فعالیت‌های جسمانی و تربیت‌بدنی و فضای فیزیکی از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

وجود 600 مدرسه مروج سلامت در استان

وی با بیان اینکه در حال حاضر 600 مدرسه مروج سلامت در استان وجود دارد، عنوان کرد:حضور مدیران موفق و سلامت‌محور در مدارس، احراز آئین‌نامه‌های استاندارد به لحاظ فیزیکی در این مدارس و داشتن جمعیت بالا از جمله معیارهای لازم برای انتخاب مدارس مروج سلامت بوده است.

جعفری با تأکید بر اینکه این برنامه در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و منابع مالی، تمرکز اداره‌کل آموزش و پرورش به کیفی‌سازی این مدارس بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها و شواهد موجود، شمار این مدارس در سالتحصیلی آینده بیش از 10 درصد ارتقاء پیدا نمی‌کند چرا که تمرکز این اداره‌کل بر کیفی‌سازی آموزش‌ها بوده است.

100 مراقب سلامت در استان همدان فعال است

جعفری با تأکید بر اینکه 100 مراقب سلامت و پزشک در این مدارس سلامت جسمانی کودکان را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با در اختیار داشتن 280 هزار دانش‌آموز با کمبود نیروی انسانی در این حوزه مواجه است.

وی در پایان به والدین توصیه کرد: اولیاء در انتخاب مدرسه برای فرزندان علاوه بر ملاک کیفیت آموزشی، مروج سلامت بودن آموزشگاه‌ها را نیز در اولویت قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار