تحلیل تابناک زنجان از تعییرات سیاسی در استان;
اولین واقعیت این است که در این چندماهه آخر عمر دولت یازدهم این گونه تغییرات صرفا رنگ و بوی سیاسی دارد و مهره های مد نظر دولت در این چند ماهه که فعالیت انتخاباتی به شدت رنگ و بوی ویژه ای به خود گرفته قادر نخواهند بود هیچ اقدام موثری برای توسعه استان انجام دهند ...
کد خبر: ۲۷۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 11 August 2016
ساتان زنجان یکی از باسابقه ترین استانهای کشور در عرصه فعالیت سیاسی و حزبی است که پشتوانه آن را باید تاریخ غنی این خطه دانست تا جایی که زمانی این دیار بواسطه رونق خود تا مرز پایتختی ایران پیش رفته است.

البته امروزه گرچه اقتصاد زنجان حال و روز خوشی ندارد اما از گرمی فضای سیاسی آن کاسته نشده است و هنوز بکی از سیاسی ترین شهرهای استان است که البته از دید برخی صاحب نظران سیاست زدگی بالای این استان یکی از دلایل کمتر توسعه یافتگی این دیار خصوصا در عرصه اقتصاد و اشتغال است.

با همه این اوصاف در آخرین سال سکانداری دولت یازدهم تغییرات به زنجان هم رسید و با تغییر استاندار خانه تکانی دولت شروع شد!

البته این خانه تکانی با تصور رایج متفاوت است و صرفا استاندار زنجان به مقام معاونت ریاست جمهوری رسید و لذا باید گزینه جدید برای هدایت استان معرفی شود که این خود با نگرانی هایی همراه است.

اولین واقعیت این است که در این چندماهه آخر عمر دولت یازدهم این گونه تغییرات صرفا رنگ و بوی سیاسی دارد و مهره های مد نظر دولت در این چند ماهه که فعالیت انتخاباتی به شدت رنگ و بوی ویژه ای به خود گرفته قادر نخواهند بود هیچ اقدام موثری برای هدایت استان انجام دهند البته این اقدام موثر از دید مردم خدمت و توسعه اقتصاد استان است و از دید دولت مهیا سازی انتخابات و موفق سازی جریان حامی دولت در آن !

لذا آن گونه که از شنیده ها بر می آید استاندار جدید زنجان یکشنبه معرفی می شود و طبعا این احتمالا نیز مطرح است که این فرد با ماموریت انتخابات 96 به استان وارد می شود.

البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست در این آخرین ماههای آخر عمر دولت فرصت رزومه سازی و افزودن سابقه استانداری به دوستان دولت نیز در حال اتمام است لذا احتمال می رود که کسی از احزاب سیاسی حامی دولت که تاکنون سابقه استانداری در کارنامه خود نداشته برای این سمت حساس معرفی شود!!!

حال باید دید که گزینه دولت برای استانداری زنجان چه کسی خواهد بود و آیا جز انتخابات برنامه دیگری هم برای استان خواهد داشت ؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار