معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:شبکه آب تهران حدود 12 الی 13 درصد نشتی دارد که به طور طبیعی وقتی شبکه‌ای فرسوده باشد، پتانسیل برای ایجاد حفره دارد و باید این شبکه در معابر ترافیکی نوسازی شود.
کد خبر: ۲۷۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 02 August 2016
مازیار حسینی در حاشیه حضورش در سامانه 1888 شهرداری تهران گفت:مساله اصلی کلانشهرها، آلودگی هوا است و تنها راهکار مقابله با آن نیز توسعه حمل و نقل عمومی پاک است، پس تمام تلاش خود را برای توسعه حمل و نقل پاک انجام خواهیم داد.

وی گفت: بررسی‌ها نشان داده است که ذائقه و نوع درخواست‌های مردمی طی مرور زمان تغییر کرده است به گونه‌ای که در گذشته 99 درصد تماس‌ها مربوط به مشکلات شخصی بوده اما حالا عمده مشکلات مردم عمومی است.

حسینی با بیان اینکه عدم پرداخت حقوق کارگران خط قرمز حمل و نقل است، گفت: دستور ویژه‌ای در رابطه با این مسئله داده‌ایم. رد نکردن حق بیمه به خصوص در حوزه تاکسیرانی یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در سامانه 1888 بوده است.

حسینی درخصوص سرانجام طرح LEZ نیز ادامه داد: با کمک طرح LEZ و اعمال مقررات موثر برای خودروهایی که تولید آلاینده‌ای بالایی دارند، هوای تهران را به وضعیت پاک و سالم برسانیم.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح LEZ کنترل معاینه فنی خودروها سیستماتیک انجام می‌شود و معاینه فنی به صورت سیستماتیک و با استفاده از سامانه سیمفا ‌(سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) به سامانه پلیس و مرکز کنترل ترافیک، ارسال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:  داشتن هوای پاک باید به مطالبه مردمی بدل شود چون داشتن هوای پاک حق عمومی مردم است که برخی آن را ضایع می‌کنند که از لحاظ شرعی و قانونی مشکل دارد.

حسینی در مورد اینکه خودروهای دولتی نیز به طرح LEZ ملحق می شوند یا خیر، گفت: ما ابتدا باید به سراغ خودروهای خود و دولتی برویم و انتظار داریم سازمان‌های دولتی در اجرای طرح LEZ زودتر از مردم عادی اقدام کنند و الگو باشند.هیچ استثنایی قائل نمی‌شویم و LEZ مطابق با سامانه سیمفا و سیستم منطقی  اجرایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره حادثه شهران گفت: در جلسه بررسی حادثه شهران بنده به همراه ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران و صادقی رییس سازمان مدیریت بحران حاضر شده و دستگاه‌های مختلف و مرتبط گزارش‌های خود را درباره چرایی حادثه شهران اعلام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: موضوعی که مهم است، این است که شبکه آب تهران حدود 12 الی 13 درصد نشتی دارد که به طور طبیعی وقتی شبکه‌ای فرسوده باشد، پتانسیل برای ایجاد حفره دارد که راه‌حل اساسی این است که به عنوان یک طرح فوریتی از محل بودجه سازمان مدیریت بحران، شبکه اصلی آب و برق تهران در معابر ترافیکی نوسازی شود.

حسینی با اشاره به ضرورت ایجاد کانال تأسیسات مشترک شهری گفت: نمی‌دانم چرا توجه جدی به این مساله نمی‌شود، ما تجربه موفقی درخصوص کانال تاسیسات شهری داشتیم و لازم است که این کانال تاسیسات مشترک ایجاد شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص غرامت افراد آسیب‌دیده در حادثه شهران نیز گفت: قوه قضاییه در حال بررسی موضوع است و با تعیین مقصر غرامت این افراد نیز پرداخت خواهد شد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار