معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای غنی‌سازی نان و ارتقای سطح سلامت همشهریان، ‌پخت نان سنگك با آرد سبوس‌دار از روزهای آتی در زنجان اجرایی و الزامی می‌شود.
کد خبر: ۲۶۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸ 31 July 2016
امیرعلی مسیبی افزود: آردی كه تاكنون در پخت نان سنگك استفاده می‌شد از سلامت لازم برخوردار بود، ولی كیفیت مدنظر شبكه بهداشت را نداشت كه در این راستا كارگروه سلامت غذایی استان پیگیری‌هایی در جهت ساماندهی وضعیت آرد انجام داد.
 
وی با اشاره به اتخاذ تصمیم استفاده از آرد سبوس‌دار در جلسه‌ای با حضور رئیس شبكه بهداشت استان، اتحادیه نانوایان، كارخانجات تولید آرد، استاندارد، شرکت غله و سایر دستگاه‌های متولی و سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان برگزار شد، تصریح كرد: در این جلسه مقرر شد در راستای ارتقای سلامت همشهریان، از مردادماه امسال نان سنگك در زنجان با آرد سبوس‌دار و طبق ضوابط و معیار بهداشت و استاندارد تهیه و عرضه شود.
 
مسیبی یادآور شد: در این خصوص اتحادیه نانوایان با كارخانجات آرد استان هماهنگی‌های لازم را در جهت تامین آرد سبوس‌دار واحدهای تولید سنگك استان انجام داده‌اند.
 
وی با تاكید بر فواید استفاده از آرد سبوس‌دار در نان عنوان كرد: استفاده از نان‌های سبوس‌دار مانع از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت، چاقی، چربی خون، سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... می‌شود.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح افزود: در جهت عملیاتی کردن این رویكرد استفاده از این آرد به مدت یك روز در زنجان در یكی از نانوایی‌ها اجرایی شد كه پس از بازدید نمایندگان استاندارد، شبكه بهداشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه نانوایان، شركت غله و كارخانجات تولید آرد با موفقیت تائید شد.
 
وی با اشاره به اینكه این آردها در بسته‌بندی سبز رنگ در نانوایی‌ها توزیع شده است، اظهار کرد: تاكنون در اغلب واحدهای نانوایی آرد سبوس‌دار با بسته‌بندی سبز رنگ توزیع شده است و با توزیع آن در مابقی واحدها، طی روزهای آتی استفاده از این نوع آرد در همه واحدهای تولید نان سنگك الزامی می‌شود.
 
مسیبی تصریح كرد: همشهریان در خصوص تیرگی نان‌های سنگك هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند؛ چراكه نان‌های تیره نشان از غنی‌سازی این نان‌ها بوده و حاكی از سلامت كامل نان است.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان از همشهریان خواست در صورت مشاهده كیسه‌های آرد با سایر رنگ‌ها (به جز رنگ سبز) در واحد‌های سنگكی و هرگونه تخلف از قبیل گران‌فروشی، عدم رعایت ضوابط بهداشتی و غیره، مراتب را از طریق شماره تلفن 33460930 اتحادیه نانوایان،‌ یا شماره 190 مركز بهداشت شهرستان و یا به شماره 124 واحد بازرسی و نظارت سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت گزارش کنند تا طبق قوانین و مقررات با واحدهای متخلف برخورد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار