تابناک زنجان گزارش می دهد;
استاندار زنجان با اشاره به وضعیت معادن استان زنجان اظهار داشت: با کمبود ذخایر معادن استان بین هشت تا 10 هزار فرصت شغلی در استان از دست می‌رود.
کد خبر: ۲۶۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 30 July 2016
بدون شک یکی از مهمترین معظلات پیش روی استان زنجان مساله اشتفال و بیکاری نسل جوان است اما این مشکل زمانی رنگ و بوی جدی تری می گیرد که در می یابیم ستون های اقتصادی استان حال روز خوشی ندارند.

اقتصاد زنجان در یک نگاه کلی بر دو مبنای کشاوری و معدن متکی است که اولی بدلیل بحران های خشک سالی و محدودیت منابع آب دیگر به مانند گذشته قابل اتکا نیست و دومی نیز گویا در جال کشیدن آخرین نفس های خود است.

استاندار زنجان هفته گذشته با اشاره به وضعیت نامناسب ظرفیت های معدنی استان اظهار داشت: متاسفانه در 10 سال آینده با توجه به کاهش ذخایر معدنی روی استان با خیل عظیم بیکاران در استان مواجه خواهیم شد. 

وی افزود: با کمبود ذخایر معادن هشت تا 10 هزار فرصت شغلی در استان از دست می‌رود.

با توجه به این اظهارات استاندار زنجان باید امیدوار بود که ایده ایجاد قطب صنعت برق ، الکترونیک و آی تی هر چه سریعتر جامعه عمل بپوشد در غیر این صورت با افزایش بیکاری در سالهای آینده بر حجم معظلات و آسیب های اجتماعی این استان افزوده خواهد شد.

البته جمشید انصاری با امیدواری نسبت به این طرح می نگرد و پشتوانه اجرای آن را وجود بیش از هشت هزار نفر فارغ‌التحصیل آی‌تی و الکترونیک در استان زنجان می داند و در این باره تاکید می کند: در صورتی که نیمی از این فارغ‌التحصیلان بومی باشند می‌توان از ظرفیت آنان برای اجرایی کردن برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه برق و الکترونیک استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار