از سال گذشته زمزمه قطع بیمه خبرنگاران به گوش می رسید تا اینکه امسال صندوق حمایت از خبرنگاران به بهانه عدم ثبت‌نام در صندوق حمایت، یارانه بیمه خبرنگاران را قطع کرد.
کد خبر: ۲۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 23 April 2015

اگر چه مسئولان وعده پیگیری مشکل بیمه خبرنگاران را داده اند اما آیا یارانه بیمه خبرنگاران از سوی دولت به حساب مسئولان نشریات واریز می شود؟

به گزارش ایسنا؛ امسال بیمه حدود 100 نفر از خبرنگاران همدان که از طریق صندوق حمایت از خبرنگاران، خود را بیمه کرده بودند به یکباره قطع شد و شوک بزرگی به جامعه خبرنگاران وارد کرد.

این در حالیست که وزیر ارشاد گفته است: «چنانچه مسئولان نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، خبرنگاران خود را بیمه کنند، این وزارتخانه توسط صندوق اعتباری هنر، این حق بیمه را تامین کرده و به آنان پرداخت می‌کند.» اما این مساله توسط وزارت ارشاد مورد بررسی قرار نگرفته که آیا مسئولان نشریات توانایی پرداخت بیمه خبرنگاران را دارند؟ و اینکه یارانه قرار است چه زمانی از سوی دولت به دستشان بازگردد؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درباره بیمه خبرنگاران گفت: پیگیر حضور حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان برای حل مشکل بیمه خبرنگاران خواهیم بود.

"فاضل عبادی" در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیمه خبرنگاران بی حساب و کتاب لغو نشده است، تصریح کرد: پیگیری می کنیم که خود نشریات خبرنگاران را بیمه کنند و یارانه بیمه خبرنگاران از سوی دولت به حساب مسئولان نشریات واریز شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مسئول نشریات مکلف هستند خبرنگاران را بیمه کنند، اظهار کرد: اگر مدیران مسئول کارکنان خود را بیمه نکنند اطاعت پذیری آنها کم می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: فعلا تنها اهرمی که در این راستا درنظر گرفته ایم سیاست تشویقی است.

جشنواره تئاتر کودک به نام همدان ثبت جهانی شد

وی در ادامه گفت: سال گذشته جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به نام همدان ثبت جهانی شد.

عبادی اظهار کرد: تمام امور مربوط به برگزاری جشنواره تئاتر کودک به استان تفویض و واگذار شده است به طوریکه دبیرخانه این جشنواره در استان تشکیل شد و تمام امور و فراخوانها استانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه شهرام کرمی به عنوان دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان انتخاب شده است، تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم با توجه به تفویض امور به استان، جشنواره را شایسته تر و بهتر از سالهای گذشته برگزار کنیم.

وی تفویض جشنواره و دبیرخانه را از مطالبات اهالی فرهنگ و رسانه عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با انجام نظرسنجی و هماهنگی های لازم و دریافت پیشنهادات سازنده جشنواره را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه کیفیت برگزاری جشنواره در سال 92 در مقایسه با سال 91 بهتر بود، خاطرنشان کرد: بین 120 تا 130 هزار کودک و نوجوان از جشنواره سال گذشته دیدن کردند و حتی در مناطق محروم و حاشیه شهر نیز واحد سیار برای اجرای برنامه اعزام شد.

عبادی در ادامه گفت: در حال حاضر استان همدان دارای 112 نشریه مجوزدار در حوزه های عمومی، تخصصی و داخلی، 16 نمایندگی خبرگزاری، 17 پایگاه خبری دارای مجوز رسمی و 30 نمایندگی مربوط به نشریات سراسری است.

وی همچنین به بیان برنامه های اولویت دار ارشاد اشاره و اظهار کرد: صیانت از حقوق مردم و جلب رضایت عمومی، حمایت از توسعه برنامه های فرهنگی و هنری بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت های ویژه استان در حوزه های ارزشی، عدالت محوری در توزیع منابع و امکانات، اشاعه فرهنگ قانونگرایی، سالم سازی و زیباسازی فضای فرهنگی و هنری و کمک به توانمندسازی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از جمله این برنامه ها به شمار می آید.

عبادی افزود: پیگیری رونق اقتصادی و فرهنگی از طریق صنوف و تشکل ها، احیای تعاونی ها و اتحادیه هایی همچون تعاونی چاپخانه داران و ناشران استان، ارتقاء و تقویت منزلت اجتماعی هنرمندان، تمرکز بر توسعه کمیت و کیفیت آموزش در حوزه ها و رشته های تخصصی، صرفه جویی و کاهش هزینه های جاری، ارتقاء سطح رضایتمندی مردم و حمایت از روحیه نوآوری و ابتکار از دیگر برنامه ها است.

وی انجمن ادبی استان را از فعال ترین انجمن های ادبی موجود در سطح کشور دانست و اظهار کرد: در حوزه چاپ نیز جزو 5 استان برتر در سطح کشور هستیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار