مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای امر به معروف و نهی از منکر در زنجان گفت: این جشنواره اواخر مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸ 19 July 2016
عسگر علی اسکندری با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای  امر به معروف و نهی از منکر در استان اظهار داشت: بنابر آیات، روایات و احادیث که در بحث امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت خود بسیار مهم است که بداند در محیط  اطرافش چه می‌گذرد.

وی با بیان اینکه انسان در جامعه مسئولیت‌های اجتماعی متعددی دارد عنوان کرد: این مسئولیت‌ها ایجاب می‌کند تا آن فرد در جهت تحولات، ناظر و مراقب محیط پیرامونی خود باشد.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: بنا به فرمایش امام علی(ع) در نهج‌البلاغه انجام همه واجبات الهی در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در برابر دریا است که این اهمیت فریضه الهی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم و در آیه 36 سوره نحل نخستین ماموریت انبیاء و اولیای الهی امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) نیز فرموده‌اند آن کسی که نهی از منکر نکند سست ایمان است و سست ایمان را برابر با کسی می‌داند که دین ندارد.

اسکندری ابراز کرد: مقام معظم رهبری در سال 94 و در حرم رضوی قبل از هر چیز به چهار نکته مهم نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر اشاره فرمودند که این موضوع هوشیاری و عنایت ایشان در مورد  امر به معروف و نهی از منکر را نشان می‌دهد و تمامی دستگاه‌های ذیربط باید در این راستا پای کار باشند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان نیز آن  را تایید کرد خاطرنشان کرد: این قانون برای اجرا ابلاغ شده است و آیت‌الله جنتی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز دستورالعمل اجرایی آن را به استناد ماده 24 قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ارسال کرد.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اظهار داشت: در جهت اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری تمامی اقشار بسیج و معاونت‌های سپاه و حوزه‌های مقاومت وظیفه دارند در احیاء و تحقق این فرمایشات وارد کار شوند.

وی با اشاره به اقدامات بسیج رسانه استان زنجان در بحث امر به معروف و  نهی از منکر گفت: با توجه به اهمیت جایگاه بسیج رسانه در جهت اجرایی کردن این فریضه الهی جلساتی در این راستا در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد و یک برنامه با عنوان طرح بومی امر به معروف و نهی از منکر برای سپاه استان زنجان تدوین و ابلاغ شد.

اسکندی تصریح کرد: با توجه به اهمیت رسانه در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر جلساتی نیز با سازمان بسیج رسانه استان زنجان انجام شد و نهایتا یک طرح به صورت مشترک تهیه و به قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج مستضعفین کشور ارسال و در آنجا تصویب شد.

وی بیان کرد: این طرح در شورای امر به معروف و نهی از منکر سپاه استان و با حضور فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان به تصویب رسید و نهایتا بنا داریم این طرح را با توجه به اهمیت رسانه در اجرایی کردن این فرضه الهی با عنوان تکریم از رسانه‌های حامی امر به معروف و نهی از منکر اجرا کنیم.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: جشنواره‌ای در سطح سپاه استان و با همکاری قرارگاه امر به معروف سپاه، بسیج رسانه و دیگر معاونت‌ها و اقشاری که دخیل هستند برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره اواخر مرداد ماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: به دنبال این هستیم تا سردار مهدی کلیشادی فرمانده قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفین را نیز برای حضور در  مراسم تجلیل از رسانه‌های حامی  امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنیم.

اسکندی گفت: با ارسال آثار توسط اصحاب رسانه استان داوری نیز انجام خواهد شد و رسانه‌هایی که در راستای ترویج معروفات و مقابله با منکرات موفق عمل کرده و پای‌بند به ارزشها و آرمانهای امام(ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری هستند تجلیل می‌شوند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی الگوهای برتر، تقویت برنامه‌های هدفمند در این راستا، بررسی ارائه راهکارهای موثر در بحث امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد فضای رقابتی سالم بین اصحاب رسانه دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر قدمهای اساسی برداریم.

مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه طبق شاخصهای در نظر گرفته شده آثار بررسی خواهد شد عنوان کرد: در این جشنواره مسئولان استانی حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز حضور خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار