مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برپایی نمایشگاه مد و لباس اسلامی ـ ایرانی در سوم اسفندماه در همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه باید الگوی مناسب پوشش را به مردم ارائه کند.
کد خبر: ۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ 03 February 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برپایی نمایشگاه مد و لباس اسلامی ـ ایرانی در سوم اسفندماه در همدان خبر داد و گفت: این نمایشگاه باید الگوی مناسب پوشش را به مردم ارائه کند.

به گزارش فارس از همدان، فاضل عبادی صبح امروز در کارگروه مد و لباس اسلامی ـ ایرانی با اشاره به برپایی این نمایشگاه در استان از سوم تا هفتم اسفند ماه سال جاری در نگارخانه مجتمع فرهنگی آوینی اظهار کرد: هدف از تدوین قانون ساماندهی مد و لباس حفظ هویت اسلامی و ایرانی بوده تا الگویی مناسب برای پوشش به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه محتوای نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که با الگوسازی برای مخاطبان بتواند ذائقه مردم را تغییر دهد، تصریح کرد: حضور عوامل اجرایی و پوشش دست‌اندرکاران نمایشگاه هم نباید مغایر با لباس‌های ارائه شده باشد و بهتر است عوامل اجرایی از همان لباس‌های ایرانی و اسلامی استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: به میزان تسهیلاتی که از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) برای حمایت از تولیدکنندگان و طراحان لباس با الگوی ایرانی و اسلامی وجود دارد نیز در نمایشگاه پرداخته شود تا آنها از این تسهیلات مطلع شوند.

وی افزود: باید در راستای تقویت بخش استانی در نمایشگاه تمام تلاش خود را کرده و آموزش و پرورش نیز در زمینه معرفی الگو برای دانش‌آموزان در نمایشگاه ایفای نقش کند.

*بانک اطلاعاتی از طراحان مد و لباس در استان وجود ندارد

کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از طراحان مد و لباس در استان وجود ندارد و تمام لباس‌های موجود در استان واردات از استان‌های دیگر است، گفت: طراحان مد و لباس باید شناسایی شوند و از آنها برای حضور در نمایشگاه دعوت شود.

معصومه حدادی ادامه داد: رشته طراحی پوشاک در دانشگاه علمی کاربردی استان ارائه شده و می‌توان غرفه‌ای را برای این دانشگاه در نمایشگاه در نظر گرفت.

*6 نمایشگاه مد و لباس در استان برگزار شده است

وی با بیان اینکه باید غرفه‌ای نیز به فنی و حرفه‌ای استان که در زمینه طراحی و دوخت فعال است، تعلق گیرد، از برگزاری 6 نمایشگاه مد و لباس در استان خبر داد.

کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس استان در سوم اسفندماه در مجتمع آوینی خبر داد و افزود: محتوای نمایشگاه منتخب آثار برگزیده از نمایشگاه‌های کشوری برگزار شده و نیز آثار طراحان مد و لباس استان است که طراحان باید از طرف اتحادیه پوشاک به ما معرفی شوند.

وی روز چهارم اسفند را ویژه دانشجویان مرتبط با رشته مد و لباس خواند تا از نمایشگاه بازدید کرده و در صورت نیاز کارگاه آموزشی در نمایشگاه برپا کنند.

حدادی ادامه داد: پنجم اسفند ویژه بازدید کمیسیون بانوان، ششم اسفندماه ویژه مراکز آموزشی مرتبط با حوزه مد و لباس و هفتم اسفند ویژه بازدید شهرستان‌هاست.

* طراحان و تولیدکنندگان لباس حمایت نمی‌شوند

نماینده اتحادیه پوشاک استان همدان نیز با گلایه از اینکه طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، گفت:‌ در همدان تولیدکنندگان خوبی وجود دارند، اما زمینه برای حضور طراحان فراهم نیست و استقبالی از آنها نمی‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه امروز طراحی مد و لباس بر اساس تقاضا انجام می‌شود و طراحی بر اساس مد ایرانی و اسلامی بسیار ضعیف است، افزود: با وجود تصویب قانون ساماندهی مد و لباس اسلامی و ایرانی از سال 85 در کشور تاکنون نتیجه‌ای در استان مشاهده نشده است.

حسین پارسا، مسئول آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز با بیان اینکه 41 آموزشگاه فعال دوخت در استان موجود است، گفت: از 200 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان 30 درصد به کار طراحی و دوخت مشغولند و می‌توانند در این نمایشگاه کارهای خود را ارائه کنند.

معاون صندوق مهر رضا(ع) در استان نیز با اشاره به تفاهمنامه این صندوق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌‌ای و صندوق اعتباری هنر گفت: این صندوق از تولید انبوه و توسعه اشتغال با الگوی اسلامی ـ ایرانی به منظور راه‌اندازی کسب و کار بازارمحور با اولویت تولید بدون کارخانه در حوزه مد و لباس پشتیبانی می‌کند.

محمدی نورالعین کل اعتبار این صندوق در کشور را طی دو سال مبلغ 50 میلیارد تومان خواند و بیان کرد: سهم استان همدان یک میلیارد و 500 میلیون تومان است که ممکن است برای امسال از دست رود، چون تا به حال کسی در حوزه مد و لباس معرفی نشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار