کمیسیون اصل 90 با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی زوایای مختلف دریافت‌های غیر متعارف و ضعف عملکردی دستگاه‌های مختلف در این حوزه را مورد بررسی قرار خواهد داد.
کد خبر: ۲۵۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 09 July 2016
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کمیسیون اصل 90 با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی زوایای مختلف دریافت‌های غیر متعارف و ضعف عملکردی دستگاه‌های مختلف در این حوزه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، اکبر رنجبرزاده، با اشاره به گزارش معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص نحوه برخورد با دریافت‌های غیر متعارف خاطرنشان کرد:  امیدواریم با همکاری دولت قانون به نحوی اصلاح شود تا دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

این عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: این اتفاق به هیچ شکلی قابل قبول نیست و همه بخش‌ها باید بدون فوت وقت به فکر اصلاح روند موجود باشند تا خسارت‌های وارده را جبران نمایند.

وی با اشاره به گزارش معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص نحوه برخورد با دریافت‌های غیر متعارف گفت: ضعف نظارت یکی از محورهای اصلی این اتفاق بوده و در کنار آن نبود قوانین بازدارنده و همچنین تضعیف نهادها و سازمان‌های مرتبط با این موضوع در طول سال‌های گذشته شرایط را طوری ایجاد کرده تا خلع‌های قانونی منجر به دریافت حقوق‌های نجومی به این شکل شود. لذا باید همه این ارکان به طور جدی و به دور از شتاب‌زدگی اصلاح شود.

نماینده اسدآباد تاکید کرد: همه نهادها باید ملزم به برخورد جدی با موضوع دریافت‌های غیر متعارف باشند و این برخورد نباید در دولت خلاصه شود و همه بخش‌های دولتی و غیردولتی نظیر شهرداری‌ها باید نسبت به این اتفاق حساس باشند و گزارشات مناسب را که از نحوه برخورد با این موضوع ارائه کنند.

رنجبرزاده گفت: همچنین نظارت‌ها و حقوق‌های نجومی در بخش غیردولتی و خصوصی نیز با برخورد با برخی سوداگری‌ها و فرارهای مالیاتی و سوءاستفاده از قوانین مختلف باید همراه شود. چراکه ما شاهدیم حقوق عمومی دولت نظیر مالیات‌ها از سوی برخی افراد و شرکت‌هایی که درآمدهای میلیاردی دارند به شکل صحیح پرداخت نمی‌شود و بیت‌المال از این اقدامات زیان خواهد کرد و دولت باید این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: حساسیت در مورد جایگزینی افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند نیز باید تقویت شود تا دیگر اشخاصی که حساسیت نسبت به حقوق بیت‌المال ندارند نتوانند مسوولیت‌های مهم را برعهده بگیرند.

این عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: همه بخش‌ها و قوای مختلف کشور در کنار نهادهای نظارتی باید طی جلسات مستمر و منظم در کنار هم در مقابل همه تخلفات خلع‌های قانونی و ضعف‌های نظارتی بایستند و قطعا یک سازمان به تنهایی یا یک قوه بدون حمایت و کمک از سایر بخش‌ها نمی‌تواند با تخلفات اینچنینی برخورد کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص عملکرد دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی گفت: عملکرد دولت تا به اینجا مطلوب بوده و ما شاهد عذرخواهی دولت از مردم نیز بوده‌ایم که این کار برای بازگشت اعتماد به جامعه اقدامی مثبت و مهم بود اما قطعا تا رسیدن به هدف و برخورد با متخلفان و همچنین بازگشت پول به بیت‌المال زمان زیادی باقیست و کار نباید متوقف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار