مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: هسته های امدادی در روستاهای استان زنجان تشکیل شده و کمک کار خوبی در مواقع بحرانی در زمینه امدادرسانی است.
کد خبر: ۲۴۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶ 25 June 2016
صفی الله کرامتی ظهر یکشنبه در نخستین نشست ستاد بحران استان در محل استانداری زنجان، افزود: شامگاه شنبه براثر بارش‌های رگباری که در منطقه زنجان رود و ماه‌نشان به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان بابیان اینکه برخی گزارشات مبنی بر این است که خسارت به این روستا وارد شده است، ادامه داد: در روستای چهره آباد به شش منزل روستایی خساراتی واردشده که با حضور کارشناسان میزان خسارت برآورد شده است.

کرامتی بابیان اینکه همچنین در برخی مناطق به تأسیسات خساراتی جزئی واردشده است، افزود: هسته‌های امدادی در روستاهای استان زنجان تشکیل‌شده و کمک‌کار خوبی در مواقع بحرانی درزمینه امدادرسانی است.

وی اظهار کرد: هسته‌های امدادی در روستاها به‌محض وقوع حوادث در محل حادثه حضور داشته و همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با تأکید بر اینکه حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، افزود: بنابراین باید آمادگی باشد تا در مواقع حوادث بتوانیم مدیریت کنیم.

کرامتی بابیان اینکه باید در زمینه ارائه آموزش‌های امداد و نجات و تقویت آمادگی دستگاه‌های و نهادهای مرتبط در زمینه امداد و نجات تلاش شود، افزود: آمادگی رکن اصلی مقابله است بنابراین قبل از وقوع حادثه باید آمادگی وجود داشته باشد.

وی گفت: اولویت مهم ستاد بحران مقابله، پیشگیری، آمادگی و بازسازی است که با فعالیت‌های صورت گرفته تاکنون در تحقق این مهم بسیار موفق بوده است. 

کرامتی تصریح کرد: ستاد بحران برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در مواقع بحرانی نسبت به تشکیل محله محور در مساجد متخلف هسته‌های امدادی تشکیل شود.

وی گفت: آمادگی و پیشگیری از حوادث کم‌هزینه است بنابراین ستاد بحران نسبت به آموزش‌های مردمی در مقابله با بحران‌ها تأکید جدی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان بابیان اینکه آموزش امدادی باعث آگاهی خانواده‌ها می‌شود، گفت: در این میان باید سطح آگاهی مردم در مقابله با حوادث تقویت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار