زنجان و معضلی به نام اعتیاد;
معاون عملیات فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: بنا بر بررسی های انجام شده بیش از 95 درصد از معتادان متجاهر موجود در استان بومی هستند.
کد خبر: ۲۴۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 20 June 2016
امروزه افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و تمام افراد و نخبگان جامعه به نوعی شاهد و ناظر افزایش معظلات اخلاقی ، سیاسی و اجتماعی کشور هستند اما در این بین برخی از معضلات اجتماعی دارای حوزه تاثیرگذاری منفی بیشتری بر جامعه هستند که  اعتیاد از نمونه های شاخص آنها است.
 
در این رابطه معاون عملیات فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به طرح مقابله با معتادان متجاهر اظهار داشت: در روند اجرای این طرح تلاش شده است تا با دقت نظر بیشتری به شناسایی معتادان متجاهر پرداخته شود و در بین آنها افرادی که فاقد سابقه مجرمیت هستند به خانواده هایشان تحویل داده می شوند.

اسماعیل اسماعیلی افزود: در پایان سال گذشته و ایام عید نوروز به واسطه اجرای این طرح 130 نفر معتاد متجاهر و ولگرد جمع‌آوری شدند.

وی ادامه داد: این افراد پس از شناسایی و جمع آوری به مراکز اقامتی میان مدت تحویل داده شدند.

اسماعیلی با اشاره به آسیب های ناشی از رها بودن این افراد در جامعه گفت: بخش عمده ای سرقت های شهر زنجان توسط معتادین متجاهر صورت می گیرد.

این مقام انتظامی با تاکید بر بازگشت مجدد بخش عمده ای معتادان ترک کرده به چرخه مصرف مواد مخدر ابراز داشت: بیش از 80 درصد معتادان پس از ترک مواد مخدر به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

وی ادامه داد:  بنا بر بررسی های انجام شده بیش از 95 درصد از معتادان متجاهر استان بومی هستند.

معاون عملیات فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان اظهار داشت: در امر برخورد با معتادان متجاهر باید توجه داشت که با اقدام نادرست در جمع‌آوری معتادان و قرار داد یک سارق کم حال معتاد در بین سارقان حرفه‌ای و قاچاقچیان وی نیز در معرض تبدیل شدن به یک مجرم حرفه ای قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار