فرماندار تهران اعلام کرد: با تبلیغات زودرس انتخاباتی برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 19 April 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران،عیسی فرهادی درتشریح تمهیدات در نظر گرفته شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از مباحث مربوط به انتخابات افرادی است که می‌خواهند کاندیدا شوند، آن‌ها حرکاتی را انجام می‌دهند تا خودشان را به مردم معرفی کنند ما از این کار استقبال می‌کنیم و از هر جریانی که باشد برایمان فرقی ندارد، ولی مانع از این می‌شویم که از فرصت‌های پیش آمده سوءاستفاده شود و با تبلیغات زودرس برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: در انتخابات یک موضوع  مهم شیوه برگزاری انتخابات است که باید انجام شود و شامل شعب اخذ رای می‌شود. در شهر تهران 4 هزار شعبه و 8 هزار صندوق داریم و کاری که باید انجام شود این است که آموزش و شناسایی نیروها صورت گیرد و پشتیبانی و تدارکات سایر فعالیت‌های مربوط به بحث‌های انتخاباتی انجام شود تا انتخابات سالمی را در پیش داشته باشیم.

فرهادی ادامه داد:‌ نکته دیگر به مسائلی بازمی گردد که خارج از فرمانداری است، مثل برگزاری همایش‌ها، به دنبال این هستیم تا جلوی هرگونه تجمع غیرقانونی و بدون مجوز گرفته شود و برایمان فرقی نمی‌کند که این گردهمایی‌ها مربوط به کدام گروه و یا جریان باشد. البته احزابی که مجوز دارند می‌توانند تجمعات و نشست‌های داخلی خودشان را در مساجد و مراکز خود داشته باشند و در این زمینه خیلی هم نیاز به مجوز وجود ندارد تنها به ما خبر می‌دهند تا برای برقراری امنیت اقدام کنیم.

وی یادآور شد: برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها نیاز به اخذ مجوز دارد که مجوز تجمع را استانداری و راهپیمایی را وزارت کشور پس از اخذ نظرات فرمانداری صادر می‌کند و مقدمات کار از طریق فرمانداری انجام می‌شود.

فرماندار تهران همچنین درباره برگزاری تجمعات اخیر در تهران و اینکه آیا مجوز داشته‌اند یا خیر خاطرنشان کرد:‌ ممکن است برای برگزاری تجمعی درخواستی بیاید که هر مجوزی شرایط خاص خود را دارد، اگر مربوط به جریانات خارجی باشد باید نظر وزارت خارجه، دستگاه های امنیتی و انتظامی و دستگاه سیاسی که فرمانداری است اخذ شود و پس از جمع بندی به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: در تجمعات اخیر تنها تجمع آخری مجوز داشت و درخواستش آمده بود و مجوز داده شده بود، ولی تجمعات قبل از آن هیچ گونه مجوزی نداشت چون برخی حرکت‌ها ممکن است خیلی به نفع نظام نباشد و تشخیص دادن مجوز با بخش مربوطه از جمله وزارت خارجه خواهد بود.

فرهادی در پایان اظهار کرد: ممکن است تجمعی صنفی باشد که ما ابتدا با صنف مربوطه صحبت می کنیم تا مشکل را حل کنند و تجمع انجام نشود ولی اگر مشکل حل نشد این اجازه را می‌دهیم که اصناف اعتراض خود را داشته باشند.

در برخی مواقع هم درخواست‌های تجمع اجتماعی و اعتقادی است مثل امر به معروف. اگر در جایی باشد که برای مردم مشکلات ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهیم و مثلا می‌گوییم این مکان برای برگزاری تجمع مناسب نیست و جای دیگری را انتخاب کنید که در برخی موارد ممکن است تقاضا دهندگان از اقدام خود منصرف شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار