مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: این سازمان بنا دارد تا در سال ۹۶-۹۵ ، ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان را زیر کشت محصول کلزا ببرد.
کد خبر: ۲۴۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 06 June 2016
فردین مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به توانمندیهای بخش کشاورزی در حوزه زراعت اظهار داشت: زنجان یکی از استانهای مطرح کشور در تولید محصول استراتژیک کشور یعنی گندم است.

وی تصریح کرد: کیفیت محصول گندم تولیدی در استان زنجان به دلیل برنامه‌های ترویجی و آموزشی سازمان جهاد کشاورزی در نحوه کاشت، داشت و برداشت این محصول در سطح قابل قبولی قرار دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نیاز کشور به روغن ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بنا دارد تا برای سال 96-95، 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را زیر کشت محصول کلزا ببرد.

وی عنوان کرد: برنامه یاد شده با کمک گندمکارانی که در هر هکتار توانایی تولید 4 تا 5 تن گندم را دارند اجرایی می‌شود.

مرادیان گفت: برای عملیاتی کردن برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان گندمکار به صورت جداگانه در شهرستانهای خدابنده، خرمدره، سلطانیه، ابهر، زنجان، ایجرود، ماهنشان و طارم برگزار کرده است.

وی ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در تلاش است تا در راستای توسعه کشت کلزا در اراضی هدف، زنجان را به قطب تولید این محصول در شمالغرب کشور تبدیل کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار