رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر از آتش سوزی در سطح چهار هکتار از جنگلها و مراتع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 05 June 2016
 عابدین میر دریکوندی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آتش سوزی کوه «کول چپ» که از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز گذشته در منطقه «کرکی» شهرستان پلدختر به وقوع پیوست ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه پس از گذشت بیش از دو  ساعت مهار شد.

وی افزود: در این آتش سوزی نیروهای منابع طبیعی شهرستان با وسایل ابتدایی بیل، شاخ و برگ درختان اقدام به اطفا حریق کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر تصریح کرد: از میزان خسارت وارده و حجم این آتش سوزی اطلاع دقیقی در دست نیست ولی تا کنون حدود چهار هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه «کرکی» در کوه «کول چپ» در آتش سوخته است.

میر دریکوند گفت: نیروهای منابع طبیعی در حال حاضر در منطقه مستقر هستند و به زودی کار دقیق برآورد تعیین خسارت آغاز خواهد شد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که مانور اطفای حریق جنگلهای لرستان در تاریخ ۹ ام خرداد ماه امسال با حضور ۱۵ دستگاه اجرایی برگزار و در آن متولیان امر از استفاده از تجیهزات مناسب و لازم برای اطفای حریق در جنگلهای استان در فصل آتش سوزی جنگلها خبر داده بودند.

مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان در حاشیه مانور اطفا حریق جنگلهای لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اولین بار ما شاهد برگزاری مانور هستیم که متفاوت از سایر مانورهای دیگر در این حوزه بوده است اظهار داشته بود: به دستور استاندار همه دستگاههای متولی در این حوزه در مانور امروز شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ دستگاه در سطح استان در این مانور شرکت و همکاری داشته اند عنوان کرد: همچنین نیروهای مردمی و بسیج، دهیاری ها، شهرداری ها، منابع طبیعی و ... در این مانور شرکت کرده اند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه ما برای اولین بار در این مانور از یگان سواره محیط زیست برای شناسایی مناطقی که احتمال حریق وجود دارد استفاده کردیم گفت: این اقدام به منظور تسریع در اعلام زمان حریق صورت گرفته است.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه همچنین برای اولین بار از حضور دو بالگرد در این مانور به صورت واقعی و همچنین پشتیبانی و هلی برد نیروها به منظور اطفای حریق استفاده کرده ایم گفت: امیدواریم این مانور سرآغازی برای هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار