رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ایلام؛
زیبنده نیست که مردمان مناطق مرزی هشت سال از کیان کشور حراست کردند مابقی عمر خود را در نارسایی و محرومیت بسر برند باید تلاش کرد تا این کمبود ها و نارسایی ها مرتفع شود
کد خبر: ۲۴۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 05 June 2016
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: زیبنده نیست که مردمان مناطق مرزی هشت سال از کیان کشور حراست کردند مابقی عمر خود را در نارسایی و محرومیت بسر برند باید تلاش کرد تا این کمبود ها و نارسایی ها مرتفع شود.
وی با تسلیت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: اگر امروز شاهد امنیت و آرامش در کشور هستیم مرهون خون شهدا و پایمردی و مرزبانی مردم مناطق مرزی همچون ایلام است.
دکتر مخبرابراز داشت: اقتدار و عزت و آزادی انقلاب مدیون خون شهدا و همه کسانی است که برای این آب و خاک از آرامش و رفاه خود گذشتند و جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند تا از سرحدات میهن دافع کنند.
وی ادامه داد: نباید اجازه داد که این مردم در محرومیت و نارسایی بسر برند زیرا اینان بیشترین خدمت را در هشت سال جنگ به نظام انجام داده اند.
وی افزود: بنیاد برکت با تمام توان برای رفع مشکلات و نارسایی ها، احداث مدارس، بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد و توسعه اماکن فرهنگی و زائر سرا تا حد امکان در این استان و سایر مناطق محروم خدمات خود را ارائه می کند.
مخبر از اختصاص 10 میلیارد ریال برای تعدیل نرخ تسهیلات به منظور فعال سازی طرح های راکد اقتصادی و تولیدی استان خبر داد و گفت: به منظور تکمیل زنجیره مرغ و گوشت ، احداث واحد گاوداری شیری، واحد بسته بندی و سردخانه در مرز مهران، پرداخت تسهیلات ارزان برای اجرای سه طرح ایستگاه پمپاژهمکاری لازم را انجام خواهد داد.
وی احداث 10 کتابخانه در 10 شهرستان استان، بحث تامین بیمه بافندگان فرش؛ تامین 20 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز دی کلنیک ملکشاهی، احداث 460 واحد مسکونی برای زنان بی سرپرست فاقد مسکن روستایی و خانواده های چند معلولی، پرداخت 300 فقره تسهیلات 50 میلیون ریالی قرض الحسنه به طرح های صنایع دستی خانگی، اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای توانمندسازی واحدهای صنعتی، احداث مدرسه به جای کانکس در روستاها، احداث مسجد در روستاهای فاقد مسجد، تکمیل مجتمع فرهنگی مهران و اختصاص 25 میلیارد ریال برای احداث پارکینگ زائران عتبات عالیات از دیگر موارد سرمایه گذاری بنیاد برکت در استان اعلام کرد.
وی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب به امر سرمایه گذاری و رسیدگی به مناطق محروم تاکید دارد.
بنیاد برکت در مسیر محرومیت زدایی در ایلام گام بر می دارد
استاندار ایلام  هم در جریان شورای اداری استان و در حضور دکتر محمد مخبر دزفولی گفت: خدمات بنیاد برکت به فرمان مقام معظم رهبری روحیه جدیدی در بین مردم مناطق محروم کشور به ویژه ایلام ایجاد کرده است.
محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و مدیرعامل بنیاد برکت برگزار شد، اظهارکرد: با استمرار این خدمات و اختصاص اعتبار در بخش های آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و ...حرکت تازه ای برای محرومیت زدایی در مناطق محروم شروع شود.
وی در ادامه به توجه ویژه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برای رفع مشکلات استان ایلام اشاره و ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری بنیاد برکت در بخش های مختلف شاهد رونق و ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در مناطق مختلف استان باشیم.
استاندار ایلام با اشاره به سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) گفت: معمار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه در امر محرومیت زدایی و بهبود وضعیت مردم مناطق مختلف همواره به مسئولان تاکید ویژه داشته اند.
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن تعهدات بنیاد برکت در استان ایلام در سال های آتی شاهد شکوفایی اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم، ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان، توسعه فرهنگی، ورزشی، درمانی و اقتصادی در استان باشیم.
مروارید مهم ترین طرح های مورد توافق بنیاد برکت برای سرمایه گذاری در استان ایلام را اختصاص تسهیلات ارزان برای راه اندازی سه ایستگاه پمپاژ، احداث مسجد، مدرسه، احداث واحد گاوداری، واحد بسته بندی و سردخانه، واحد مرغ مادر ، احداث 460 واحد مسکونی برای نیازمندان، احداث 10 کتابخانه، تکمیل مجتمع فرهنگی مهران، تکمیل دی کلینک ملکشاهی و ... برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با سرمایه گذاری 2 هزار میلیاردی این بنیاد در استان ایلام بخش زیادی از مشکلات استان برطرف شود.
ستاد اجرایی فرمان امام یک نهاد تاثیرگذار و مهم در عرصه های مختلف است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) یک نهاد تاثیر گذار و مهم در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی است.
حجت الاسلام محمدنقی لطفی در ادامه در این نشست اظهار کرد: بحث اقتصادی و فرهنگی، عمران و آبادانی و فعالیت این ستاد در رفع محرومیت در مناطق محروم کشور موجب شده تا این نهاد مقدس در امر خدمات رسانی به مردم موفق عمل کند.
وی تاکید کرد: بنیاد برکت با احداث مدرسه، مسجد، سرمایه گذاری در طرح های اشتغالزا و .. خدمات شایانی به مردم استان ایلام ارائه کرده است.
خطیب جمعه ایلام ابراز امیدواری کرد که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مردم استان ایلام و خدمات قابل توجه بنیاد برکت گام های بلندی در راستای رفع محرومیت از چهره استان برداشته شود.
وی گفت: نهادی که وابسته به حضرت امام و حوزه رهبری است منشا خیر و برکت در همه کشور است.
حجت الاسلام لطفی در ادامه به سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: شخصیت بی بدیل امام راحل پس از امامان معصوم و اولیای الهی یک شخصیت تربیت شده در مکتب اهل بیت بوده و مراتب اخلاق، عرفان، ایمان و تزکیه را طی کرده است.
وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در زمان معاصر با یک ابتکار عالی مذهبی توانست در معادلات فرهنگی و سیاسی جهان بسیار تاثیر گذار حضور یابند.
لطفی افزود: امام خمینی (ره) توانستند اسلام را به عنوان یک دین کامل و جامع که بشر را به سعادت می رساند به جهان معرفی کنند و تفکرات عالی اسلام را به جهانیان به خوبی نمایان کنند.
وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب نیز به خوبی راه امام، خط و سیره ایشان را در همه عرصه ها زنده نگه داشتند و امروز نظام جمهوری اسلامی را به یک نظام کارآمد و مقتدر که الگوی آزادیخواهان جهان است مبدل کرده اند.
وی با تسلیت و گرامی داشت یاد و خاطره امام خمینی به عنوان معمار بزرگ انقلاب خواست که ابعاد وجود شخصیت ایشان به خوبی در جامعه بیان و شناسایی شود.
*رفع مشکل بیکاری در ایلام نیازمند عزم ملی است
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز گفت: رفع مشکل بیکاری جوانان و بهبود وضعیت اشتغال نیازمند اراده و عزم ملی است.
سلام امینی اظهار کرد: آمار بیکاری در این استان بیش از آمار اعلامی از سوی منابع رسمی است اکنون 40 هزار بیکار در ایلام وجود دارد که با احتساب 46 هزار دانشجو استان که در آینده به جمعیت بیکاران اضافه می شود این آمار به یک ششم جمعیت استان خواهد رسید.
وی تصریح کرد: ایلام همواره جزو استان های آخر کشور در بسیاری از شاخص های مختلف است و مردم از نظر اشتغال، معیشت، اقتصاد، رفاه، درمان، اماکن ورزشی و فرهنگی و ... دچار نارسایی هستند.
وی افزود: همین مسائل موجب شده که این استان از نظر خودکشی به عنوان یک آسیب اجتماعی مقام اول نه تنها در کشور بلکه در جهان را دارا باشد.
وی توضیح داد: وضعیت معیشتی مردم ضعیف است و اصل 44 در این استان جوابگو نیست به همین دلیل باید به دنبال راه حل و چاره دیگر برای کمک به رفع مشکلات مردم باشیم.
امینی گفت: برای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی که روز به روز در حال گسترش است نیاز به یک تحرک و برنامه فرهنگی جدی هستیم.
نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار کرد: اکنون سن ازدواج در ایلام بالا رفته، آمار طلاق سیر صعودی دارد و آمار ازدواج و تولد در ایلام رو به کاهش است.
وی ابراز امیدواری کرد که برکت اجرایی شدن طرح های بنیاد برکت شامل حال مردم استان شود و در بهبود وضعیت استان از جهات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... موثر واقع شود.

ستاد اجرایی فرمان امام، نهادی حکومتی (و نه دولتی) در ایران است که به طور مستقیم زیر نظر رهبری اداره می‌شود. فعّالیتهای این نهاد به استناد ضوابط عملکردی مؤسّسات و نهادهای عمومی غیردولتی، مشمول نظارت سازمان بازرسی کلّ کشور نمی‌باشد
آغاز به کار این ستاد در سال ۱۳۶۸ بنا بر قانون نحوه اجرای اصل ۴۹[۲]، با هدف نظارت بر کلیۀ وجوه و اموال مجهول المالک بلاصاحب، ارث بلا وارث و اموالی که‏‎ ‎‏بابت تخمیس و خروج از ذمه و اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و دیگر قوانین در اختیار‏‎ ‎‏ولی فقیه قرار گرفته است، طی دستور روح الله خمینی به آقایان حبیب‌الله عسگراولادی، مهدی کروبی و حسن صانعی صورت گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار